ממשלת ניגריה: ההפגנות במדינה הן בגידה - יטופלו בהתאם

ברשתות החברתיות מתקיימות הכנות להפגנות גדולות נגד ברוטליות משטרתית והתנכלות הממשלה למתנגדים. על פי דיווחים, הממשלה מאמינה כי למוחים אג׳נדה פוליטית אותה היא מעוניינת לסכל

הפגנה בלאגוס, ניגריה, בחודש אוקטובר. צילום: REUTERS/TTemilade Adelaja

הממשלה הפדרלית של ניגריה תתייחס מעתה להפגנות נגד המשטרה או נגד כל נושא אחר ״המאיימות לשבש את השלום והביטחון בכל חלק של המדינה״, כאל בגידה שמטרתה להוביל לשינוי בלתי חוקתי של הממשל, ותפעל בהתאם – כך מדווח העיתון THISDAY, היוצא לאור בלאגוס.

על פי הידיעה, ברשתות החברתיות מתקיימות הכנות להפגנות גדולות נגד הברוטליות המשטרתית  והתנכלות הממשלה למתנגדים, שיתקיימו ב-5 בדצמבר. המפקח הכללי של המשטרה הזהיר כי שלטונות החוק יסכלו את המחאה.

המהומות, תחת הסלוגן #ENDSARS (ראשי תיבות של Special Anti-Robbery Squad, יחידת המשטרה המיוחדת למעשי שוד וגניבה, שנודעה לשמצה באכזריותה ברחבי המדינה ובקרב ארגוני זכויות אדם) החלו לראשונה בשנת 2017 והתחדשו בחודש אוקטובר האחרון.

למעלה מ-20 נהרגו (בכללם שוטרים), מאות נפצעו והעיר הגדולה לאגוס הגיעה הלכה למעשה למצב שיתוק. היחידה פורקה בעקבות המהומות, והוקמה יחידת כוחות מיוחדים חלופית. עם זאת, המפגינים דורשים צעדים נוספים שיגנו עליהם מפני המשטרה. על פי הידיעה, הממשלה מאמינה כי מתחת לפני השטח מדובר בניסיונות לבצע שינויים פוליטיים, מעבר למטרות המוצהרות בנוגע למשטרה.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית