דיווח: קבוצת SK ופלסן רכשו חברת רכבים צבאיים יוונית

החברה עומדת להשתתף , בפעם הראשונה תחת בעלות החברות הישראליות, במכרז של צבא יוון בשווי 550 מיליוני אירו להחלפת משאיות סטאייר (Steyr) וג'יפי מרצדס שנמצאים כיום בשירות הצבא

לישראל דיפנס נודע כי הושלמה עסקת מכירת חברת הרכבים הצבאיים היוונית ELVO למיזם משותף של החברות הישראליות קבוצת SK ופלסן יחד עם איש עסקים מקומי. האתר היווני Capital.gr מדווח כי ביום שישי ה-20 לנובמבר, זמן קצר לפני שפקע המועד, הוקמה החברה החדשה ELVO ע"י הבעלים החדשים.

עם חתימת הסכם העברת הבעלות ישלמו הבעלים החדשים סכום ראשוני של שלושה מיליון אירו. מקורות כלכליים ביוון אומרים כי הקונסורציום הישראלי התחייב להשקיע בין 95 ל-135 מיליוני אירו בחברה במהלך חמש השנים הבאות. על פי המתווה החדש, נטען באתר, חברת פלסן מחזיקה ב-47.6% ממניות החברה, קבוצת SK (דרך חברת האחזקות שלה Naska Industries) בחלק זהה ואיש העסקים המקומי ארסיטידיס אנארגירוס גליניס ב-4.8%.

בראש החברה תעמוד אורלי קצב-פלג וחברי הדירקטוריון יהיו חיים שוורץ, דן זיו ועזריאל בימרשטיין. הממשלה היוונית שומרת לעצמה את הזכות לרכוש בתשלום 21% מהחברה לאחר שלוש שנים. גורמים ממשלתיים צוטטו בקיץ כי בנוסף למחיר לרכישת נכסי ELVO, הדבר החשוב ביותר היא התוכנית העסקית וההשקעות שהקונים מתכוונים ליישם ביוון באמצעות חברת ELVO. הנכסים בהם מעוניין הקונסורציום הם שלוש חלקות קרקע בשטח של יותר מ-270,000 מ"ר באזור התעשייה סינדוס באזור סלוניקי, מבנים ומתקנים בסינדוס, ציוד וזכויות קניין רוחני ותעשייתי כדוגמת הסימן המסחרי הייחודי והלוגו "ELVO".

אתרים כלכליים ביוון מדווחים בימים האחרונים כי החברה עומדת להשתתף, בפעם הראשונה תחת בעלות החברות הישראליות, במכרז של צבא יוון בשווי 550 מיליוני אירו להחלפת משאיות סטאייר (Steyr) וג'יפי מרצדס שנמצאים כיום בשירות הצבא.

ELVO הוקמה בשנת 1972 תחת השם STAGIER HELLAS. בשנת 1986, לאחר העברת חלק הבעלות האוסטרית בחסרה למדינה היוונית, שמה נקרא HELLENIC VEHICLE INDUSTRY. באוגוסט 2000, לאחר מכרז בינלאומי, 43% ממניותיה וניהולה הועברו לחברת האחזקות Mytilineos, שעזבה את החברה בשנת 2010 ואז השתלטה המדינה היוונית על חלקה בסך של 85.5% ממניותיה.

בפברואר 2014 נענה בית הדין לערעורים בסלוניקי לבקשת ממשלת יוון להעניק לחברה מעמד של חברה תחת פירוק. באותה שנה העניקה המדינה לחברה סכום של 13 מיליון יורו להשלמת ביצוע חוזי פרויקט עם הצבא והשלמת תהליך פירוקה. באפריל 2015 החליטה ממשלת יוון לעצור את תהליך פירוק החברה ולהעמידה למכירה לקונה פרטי.

בחודש מרץ 2020 הוציאה ממשלת יוון מכרז, בניהול ארנסט ויאנג, למכירת החברה ושר הכלכלה היוונית הכריז כי 7 קבוצות משקיעים הודיעו על התעניינותם. העיתונות היוונית דיווחה באותה עת כי בין המתעניינים חברת "פלסן" הישראלית", קבוצת Kouimtzis היוונית, החברה האיטלקית  Trainose, KMW הגרמנית, קבוצת Paramount הדרום אפריקאית והחברות היווניות Petropoulos  ו-Intracom Defense.

קבוצת SK וחברת פלסן סירבו להגיב על הידיעה.
 

אולי יעניין אותך גם