הסתיים תרגיל ימי משותף בין מצרים ורוסיה

התרגיל מתקיים השנה על רקע המתיחות הצבאית המתגברת בין מצרים וטורקיה, והמאבק על שטחי המים הכלכליים בים התיכון

השבוע הסתיים תרגיל ימי משותף לרוסיה ולמצרים בים השחור. מהצד הרוסי השתתפו ארבע ספינות צי הים השחור. מטרת התרגיל חיזוק שיתוף הפעולה והתיאום הצבאי שבין המדינות, כמו גם חיזוק הקשרים הדיפלומטיים. 

במסגרת התרגיל בוצעו תרגילים משותפים, הכוללים משימות חילוץ והצלה, תספוק ותדלוק, תקיפת כלי שיט, ירי טילים ותותחים מהים ומהחוף, הגנה אווירית כנגד כלי טיס תוקפים, גילוי ונטרול מוקשים ימיים, וביצוע בדיקות לכלי שיט חשודים בלב ים, כולל פעולות השתלטות של צוותי קומנדו ימי עליהם.

התרגיל מתקיים השנה על רקע המתיחות הצבאית המתגברת בין מצרים וטורקיה, והמאבק על שטחי המים הכלכליים בים התיכון. לא בכדי מתקיים התרגיל השנה בים השחור, רחוק מהטריטוריה המצרית, ויש בו בכדי איתות משמעותי לטורקים, כי זירת הלחימה בין המדינות יכולה להיות לא רק במימי הים התיכון, אלא גם קרוב לגבול הטורקי בים השחור, במקום בו טורקיה חשה יחסית בטוחה. 

מצרים ורוסיה מקיימות מ- 2015 תרגילים ימיים שנתיים משותפים, בעיקר בים התיכון. ארצות הברית, אחת מספקיות הנשק המרכזיות של מצרים, גילתה חוסר שביעות רצון מהתרגיל, ושיתוף הפעולה הצבאי בין המדינות. 

מצרים, המחזיקה את הצי השישי בגודלו בעולם, מאז ההגבלות שהוטלו עליה בעת משטרו של אובמה (והוסרו לאחר מכן), דוגלת במדיניות של ביזור הרכש, ולא מסתמכת על רכש ממדינה אחת בלבד. הצי המצרי, כמו זרועות הצבא האחרות, מתבסס על רכש כלי שיט, צוללות, טילים ומסוקים ממגוון מדינות רחב, ביניהן רוסיה, ארצות הברית, סין, גרמניה וצרפת.

לצפייה בוידאו

אולי יעניין אותך גם