איכילוב ורשת מתחמי העבודה MIXER מקימים מרכז חדשנות ויזמות רפואית

קרן ההשקעות inVITA צפויה לגייס בשלב ראשון כ 65 מיליון דולר וכוללת שותפים אסטרטגים מקומיים ובינלאומיים

איכילוב ורשת מתחמי העבודה MIXER מקימים מרכז חדשנות ויזמות רפואית

bigstock

המרכז המתחם החדש יפתח בשבועות הקרובים בקומה ה-16 של מרכז ויצמן הסמוך בקמפוסל בית החולים בשטח של כ- 1,800 מטרים. והוא יהווה בית גידול לחברות ויזמים לחדשנות רפואית תוך שיתוף פעולה עם המומחים והתשתיות של בית החולים. פרופ' רוני גמזו: "הקורונה הביאה להשקעות עצומות והתעניינות יוצאת דופן במערכת הבריאות. זה העתיד של מערכת הבריאות".

המרכז הרפואי איכילוב בשיתוף רשת מתחמי העבודה MIXER וקרן ההשקעות המשותפת inVITA (שם גנרי) מקימים מרכז מתחם לחדשנות ויזמות רפואית בשם IMed. (Ichilov Mixer Medical) המיזם, ראשון מסוגו בישראל, יהווה בית גידול לחברות סטארט-אפ, יזמים ורעיונות ויאפשר שיתוף פעולה משמעותי ומתמשך עם מיטב המומחים, החוקרים, הצוותים הרפואיים והמעבדות של בית החולים.

המרכז החדש יפתח בתוך מספר שבועות בקומה ה-16 של מרכז ויצמן הסמוך לאיכילוב בשטח של 1,8.00 מטרים. לדברי פרופ' רוני גמזו, מנכ"ל המרכז הרפואי איכילוב: "השנה הנוכחית והאתגרים הלאומיים הבריאותיים שהעולם ניצב מולם כתוצאה ממגפת הקורונה משנים את מערכת הבריאות העולמית ומזניקים אותה קדימה עם יוזמות והתעניינות שטרם הכרנו ואני באיכילוב חרטנו על דגלו להמשיך להוביל את החדשנות הרפואית בישראל".

שיתוף הפעולה האסטרטגי יאפשר לחברות, ליזמים ולשותפים גישה ישירה למיטב הרופאים המומחים והחוקרים בישראל, נגישות לדאטה עשירה, דלת פתוחה למעבדות, למתקני ושירותי בית החולים, וקשר ישיר ובלתי אמצעי אל הצוותים המעולים של בית החולים על כל הניסיון הנצבר. כך יתקיימו ב- IMed  התנאים האופטימליים לצמיחה והצלחה של חברות ויזמים. 

לדברי פרופ' אלי שפרכר, סמנכ"ל מחקר ופיתוח במרכז הרפואי איכילוב ת"א "בעקבות הקורונה אנו עדים לשתי מגמות עיקריות: הראשונה: עליה בפניות של אנשי טכנולוגיה במערכת הביטחון ומחברות סייבר אשר כמהים לשיתופי פעולה בעולם הבריאות ולהענקת פתרונות לאתגרים קליניים של המערכת. הדבר השני, הטמעת טכנולוגיות רפואיות (לדוגמא, טלה-רפואה) בשילוב פיתוחים אשר מייעלים, מקלים,  מספקים תובנות חדשות, ושומרים על הבריאות במסע המטופל. כיום 

איכילוב מהווה בטא-סייט לפיתוח עבור התעשייה הישראלית. מתחילת השנה אנו עדים להשגים מרשימים כאשר בתקופה זו החלו לפעול למעלה מ-100 חברות בריאות דיגיטלית עם מובילים קליניים באיכילוב, ויצאו לדרך 50 פרויקטים באמצעות חברת המסחור והחדשנות של המרכז הרפואי, 'איכילוב טק'. המשמעות למחקר של בית החולים היא אדירה כשבשנת 2019 קיבל בית החולים מענקי מחקר בסך 24 מיליון שקלים לעומת 62 מיליוני שקלים שהתקבלו השנה. מדובר בהישג אדיר והמרכז החדש הוא עדות לביקוש ולצורך העצום שקיים בקרב חברות וארגונים הצמאים כיום לשיתופי פעולה עם מיטב מומחי איכילוב". 

לדברי איל נוה, מנכ"ל  MIXER : "IMed הוא פרי של תכנון, שיתוף פעולה ועבודה מאומצת עם השותפים שלנו. אני מודה לפרופ' רוני גמזו והנהלת בית החולים על האמון והדרך המשותפת ובטוח שיחד עם הצוות מעורר ההשראה בבית החולים ובשילוב כוחות, נפרוץ גבולות, נשבור מחסומים ונאיץ תהלכים ויחד נהווה כר פורה לצמיחה ושגשוג. היום אני יכול לומר בוודאות שמי שרוצה לממש את החלום שלו ולפרוץ דרך בעולם הרפואה מקומו ב IMED."

IMED יהווה בית ונקודת מפגש לכל הגורמים באקו סיסטם של החדשנות הרפואית בישראל. בתוכו יפעלו מסלולי אקסלרציה לקידום ופיתוח רעיונות של יזמים, חברות והסגל הרפואי, שיתופי פעולה אסטרטגים עם חברות טכנולוגיה מובילות בתעשייה, מוסדות בריאות ואקדמיה מובילים בארץ ובעולם, גישה ל sand box מתקדם ועוד.

קרן ההשקעות inVITA צפויה לגייס בשלב ראשון כ 65 מיליון דולר וכוללת שותפים אסטרטגים מקומיים ושותפים בינלאומיים פרופ' גמזו יעמוד בין השאר גם בראשות ועדת ההשקעות של הקרן, מה שמהווה אינדיקציה נוספת לגודל המהלך ולרמת המחוייבותהמחויבות של השותפים בו.

"החיבור עם IMED הינו חיבור בין 3 מרכיבים ייחודים של איכילוב: גישה טכנולוגית רפואית מהמתקדמות בעולם, תכניות מחקר ופיתוח רב-גוניות וחדשניות, והאקו-סיסטם התוסס של העיר תל אביב. המפגש המשולש הפיזי הזה תחת קורת גג אחת יוצר מסגרת חשיבה ופעולה יוצאת דופן שיש בכוחה להפוך את הרפואה של המחר לרפואה של היום" מסכם פרופ' שפרכר.

אולי יעניין אותך גם