שוטר הורשע בשיתוף פעולה עם מפעילי בתי בושת

גרי רבינוביץ, רכז מודיעין, הורשע בעבירות לקיחת שוחד, הפרת אמונים ושיבוש מהלכי משפט.  "מסר מידע פנים משטרתי לבעלי בתי בושת", מסבירים במח"ש

אילוסטרציה. צילום: משטרת ישראל

בית המשפט המחוזי בחיפה גזר הבוקר 18 חודשי מאסר וקנס בסך 10,000 ₪ לגרי רבינוביץ, רכז מודיעין שהורשע בעבירות לקיחת שוחד, הפרת אמונים ושיבוש מהלכי משפט. במסגרת תפקידו כרכז מודיעין באזור חיפה, הכיר רבינוביץ את ב', ששימש כמנהליו של בתי בושת בחיפה שבוצעו בהם פשיטות משטרתיות. בין רבינוביץ' לבין ב' נוצר קשר, שבמסגרתו נהגו השניים להיפגש מדי שבוע ולשוחח טלפונית, בין היתר, באמצעות טלפון מבצעי.

במסגרת הקשר ביניהם, סיפר ב' לרבינוביץ' על עסקי בתי הבושת שאותם ניהל, על הרווחים אותם מפיק ועל הפעילות העסקית של בתי הבושת. ב' אף עדכן אותו בעניין הבאת נשים לארץ לצורך העסקתן בזנות. רבינוביץ', תוך ניצול תפקידו, הורשע בכך שסייע לב', בין היתר, בכך שמסר לו מידע על אודות פעילות משטרתית, סייע לו והתערב בעת ביצוע פעילות משטרתית בבתי הבושת שבניהולו של ב' והעלים עין מעסקי בתי הבושת והעבירות הפליליות החמורות שאותן ביצע ב' ושעליהן דיווח לו.

כן הורשע רבינוביץ' בשיבוש הליכי משפט, שכן באחת הפשיטות המשטרתיות שנערכו על בית הבושת שתחת ניהולו של ב', ציין רבינוביץ בכזב בפני הכוח המשטרתי שפשט על הדירה, כי ב' אינו מפעיל במקום בית בושת ואף הדריך את ב' למסור גרסה שקרית בחקירתו. בנוסף לכך, קשר רכז המודיעין קשר שוחד נוסף עם א', שהפעיל בתי בושת באזור חיפה, והעניק לו, בין היתר, הגנה מפני פעילות משטרתית, בתמורה לכספים אותם נתן א' לשוטר. א' שיתף פעולה עם הפרקליטות, וחתם על הסכם עד מדינה.

בית המשפט קבע בגזר הדין כי "מדובר בהתנהלות שנמשכה חודשים ארוכים, קבלת מתת באופן חוזר ונשנה, כשכל מערכת הקשר עם אותם נותני שוחד החלה ונמשכה, תוך סטייה מנהלי עבודה משטרתיים בהיבטים של תיעוד ודיווח". בהתאם קבע בית המשפט כי "הנזק שנגרם ממתן מצג לפיו רכז מודיעין במשטרה מונע מהטבות שניתנות לו על ידי גורמים עברייניים הינו משמעותי".

לאור האמור, הדגיש בית המשפט את הפן ההרתעתי, אשר נדרש במקרה זה וקבע  כי "דווקא בגלל מורכבות תפקיד רכז המודיעין ומעמדו, נדרשת ענישה ממשית המבהירה את חובת הזהירות, השקיפות וההקפדה על עבודה לפי נהלים מדויקים, נהלים שבאו לעולם גם כדי למנוע התדרדרות במדרון חלקלקל לעבר מערכת קשר בלתי חוקית עם אותם מקורות הנטועים בעולם העברייני, מדרון בו החליק הנאשם..."

המחלקה לחקירות שוטרים ביקשה לגזור על הנאשם עונש מאסר ממושך וטענה כי "יש לראות בחומרה את התנהלותו של רבינוביץ שכן מדובר במערכת יחסים שוחדית בין שוטר האמון על מניעת עבריינות, אשר מסר מידע פנים משטרתי לבעלי בתי בושת, סייע להם ואף העלים עין מעבירות חמורות שביצעו. בית המשפט קבע כי שוטר אשר מנצל את תפקידו, ובמקום להביא למניעת פעילות עבריינית, פעם אחר פעם הוא נמנע פעם אחר פעם מלדווח על עבירות, מחבל בעבודת המשטרה ובאמון הציבור במערכות אכיפת החוק ודינו מאסר מאחורי סורג ובריח."

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית