משלוח חדש של נגמ"שי BTR-80 משודרגים לצבא אוקראינה

בנגמ"שים הותקנו מערכות המעקב, הניווט והתקשורת העדכניות ביותר מתוצרת אוקראינה
 

תאגיד התעשייה הביטחונית הממלכתית האוקראינית UkrOboronProm הודיע בסוף שבוע שעבר כי חברת-הבת שלו "Mykolayiv Armored Plant" העבירה לידי צבא אוקראיניה משלוח חדש של נגמ"שי BTR-80 מתוקנים ומשודרגים.

האתר Defenseblog.com מספר כי מומחים ממפעל מיקולאייב שיפצו את הנגמ"שים מתקופת הסובייטים, שיחזרו את פעולתם של כל הרכיבים והיחידות, וכן התקינו בהם את מערכות המעקב, הניווט והתקשורת העדכניות ביותר מתוצרת אוקראינה.

"בעקבות שיפור המאפיינים הטקטיים והטכניים, הנגמ"שים נעשו נוחים יותר להפעלה בשעות הלילה, מכיוון שהם מצוידים במערכת הראייה התרמית המעודכנת ביותר. הראות וזיהוי היעדים גם הם שופרו משמעותית. והתקני התקשורת הדיגיטליים החדשים של ה-BTR-80 תואמים לתקנים של נאט"ו. הנגמ"שים המשודרגים כבר הועברו לידי הצבא שלנו ", אמר מנהל המפעל יורי קרבצ'נקו.

נגמ"ש 8X8 BTR-80 המיוצר על ידי מפעל Arzamas בניז'ני נובגורוד, רוסיה, מיועד לשאת כוח אדם בשדה הקרב ולספק תמיכה קרובה באש. הוא יכול גם לבצע משימות מעקב, תמיכה קרבית וסיור. הנגמ"ש נכנס לשירות הצבא הסובייטי בסוף שנות השמונים ומאז שימש במספר עימותים צבאיים, כולל פעולות שמירת שלום של האו"ם.