דנמרק קיבלה פיקוד על כוח המשימה של נאט"ו בעירק

מדובר במשלחת ייעוץ והכשרה המסייעת לעירק בבניית מוסדות ביטחון וכוחות מזוינים. המטרה: למנוע את חזרתו של דאע"ש ולייצב את המדינה
 

לוטננט-ג'נרל פר פוגהולם אולסן מצבא דנמרק הוא המפקד החדש של כוח המשימה של נאט"ו בעירק (NMI), לאחר טקס חילופי פיקוד שנערך בבגדאד ב-24 בנובמבר 2020. פוגהולם אולסן  מחליף את מייג'ור-ג'נרל ג'ני קריניאן מצבא קנדה, שקיבלה את הפיקוד על כוח המשימה בנובמבר 2019.

מזכ"ל נאט"ו, ג'נס סטולטנברג, אמר, "אני מודה למייג'ור-ג'נרל קריניאן על הנהגתה המצטיינת בתקופה מאתגרת מאוד. אני מאחל ללוטננט-גנרל פוגהולם אולסן הצלחה כמפקד החדש ואני מצפה לעבוד איתו, כאשר אנו ממשיכים להרחיב את משימתנו, על פי בקשת ממשלת עירק. "

כוח המשימה של נאט"ו בעירק הושקה בפסגת נאט"ו בבריסל ביולי 2018, בעקבות בקשת ממשלת עירק. הכוח הוקם בבגדאד באוקטובר 2018. מדובר במשלחת ייעוץ והכשרה המסייעת לעירק בבניית מוסדות ביטחון וכוחות מזוינים ברי-קיימא, שקופים, כוללניים ויעילים יותר, כך שיהיה בידם להילחם טוב יותר בטרור על כל צורותיו וביטויו, למנוע את חזרתו של דאע"ש ולייצב את המדינה.

על פי הגדרת משימתו, כוח המשימה של נאט"ו עירק היא משלחת אימונים וייעוץ לא קרבית המושתתת על שותפות והכללה וכן על כבוד מלא לריבונותה, לעצמאותה ולשלמותה הטריטוריאלית של עירק. פעילויות הייעוץ של כוח המשימה מתנהלות בבגדאד, כולל במשרד ההגנה העיראקי, בלשכת היועץ לביטחון לאומי ובמוסדות הביטחון הלאומיים הרלוונטיים. פעילויות האימון של כוח המשימה מתבצעות בבתי הספר הצבאיים העירקיים באזור בגדאד, בטאג'י ובבשמיה.

אולי יעניין אותך גם