דיווח: רוסיה מספקת למדינות במזה"ת מערכת מכ"ם לזיהוי חמקניים 

צוות ההפעלה מונה שני אנשים בלבד, טווח המכ"ם הוא יותר מ-320 ק"מ וטווח גילוי מינימלי הוא 500 מטרים

http://roe.ru/eng/catalog/air-defence-systems/radar-and-electro-optical-equipment-for-air-target-detection/P-18-2%20%281RL131-2%29/

התעשיה הצבאית הרוסית החלה לספק למדינות במזרח התיכון, באפריקה ובדרום מזרח אסיה מערכת מכ"ם בעלת יכולת גילוי כלי טיס חמקניים. ארגון היצוא הביטחוני רוסובורנאקספוקט הודיע כי החל לספק לשוק שמחוץ לרוסיה את מערכת המכ"ם P-18-2  PRIMA שהיא בעלת ניידות גבוהה ויכולת יירוט של מטרות בעלות חתימת ראות נמוכה (חמקנות). הלקוחות הם במזרח התיכון, באפריקה ובדרום מזרח אסיה. 

מנהל ארגון היצוא הביטחוני אלכסנדר מיכאייב אמר ל-DEFENE WORLD כי מכ"ם פרימה מתבסס על מרכיבי חומרה מודרניים, עיבוד אותות דיגיטלי ואמינות גבוהה. המכ"ם מיועד ליירט מטרות אויב ועמית גם בסביבות של שיבוש והפרעות לשידורים. העברת המידע מהמכ"ם למשתמשים מבוצעת באמצעות פיקוד אוטומטי. 

היתרון החשוב של מערכת המכ"ם החדישה היא ניידותה – המכ"ם וכל הציוד הנלווה מותקנים על משאית אחת בעלת כושר עבירות גבוה, צוות ההפעלה מונה שני אנשים בלבד, טווח המכ"ם הוא יותר מ-320 ק"מ וטווח גילוי מינימלי הוא 500 מטרים. המכ"ם פועל בתנאי מזג אוויר ותנאי קרקע קשים ומצוייד גם במערכת ניווט לווייניים. 
 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית