ארה"ב: מפציץ B-1 תירגל נשיאת טיל שיוט אוויר-קרקע  

חיל האוויר האמריקני פרסם צילום ראשון של מפציץ מדגם B-1 נושא מתחת לגחונו טיל שיוט אוויר-קרקע

צילום: צבא ארה"ב (דרך thedrive.com)

חיל האוויר האמריקני פרסם צילום ראשון של מפציץ מדגם B-1 נושא מתחת לגחונו טיל שיוט אוויר-קרקע, המוגדר כנשק standoff, המשגר חימוש ממרחק רב. פרסום הצילום הוא חלק מתכנית של חיל האוויר להעניק למפציצים אלו יכולת לשאת טילי שיוט AGM-158C שהם טילים ארוכי-טווח שיכולים ליירט גם כלי שיט בים.  

נוסף לטילים המותקנים מתחת לגחון ולכנפי המפציצים, יאוכסנו עוד 24 טילים במפרצי חימוש פנימיים. חיל האוויר הודיע בעבר גם על תכנית לשגר ממפציצים נשק היפר-סוני. תצוגת המפציץ שנשא טיל שיוט נערכה לפני כשבוע מעל בסיס האוויר אדוארדס. מפציצי B-1 נשאו בעבר נשק גרעיני, אולם אחרי תום המלחמה הקרה בוטלה יכולת שיגור נשק זה.

דובר פיקוד התקיפה הגלובלי של חיל האוויר, רס"ן ויליאם ראסל, הסביר כי חיל האוויר רואה במפציצי B-15 כלי טיס רב-משימתיים. המהנדסים יעבדו את המידע מהטיסה הראשונה ויתכננו את המשך התקנות כלי נשק במפציצים. על פי ידיעה באתר The Drive, מפציצים מדגם זה שיגרו טילי אוויר-קרקע לעבר מתקני נשק כימי בסוריה בשנת 2018.

הצי מפתח עתה דגם חדש של טיל השיוט, שיהיה בעל טווח "גדול במיוחד". בחברת בואינג, היצרנית, אומרים כי בשנים הקרובות יוכלו המפציצים לשאת ולשגר נשק היפר-סוני, על-קולי. 
 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית