חברות ענן ישראליות מנסות 'לרכב' על משרד הדיגיטל 

חברות ענן ישראליות טוענות כי נבחרו לספק לממשלה שירותים מקוונים. במציאות, מדובר בחוזה שאינו תחרותי שמטרתו לספק לרשות תקופת מעבר עד ליישום הענן הממשלתי - נימבוס 

bigstock

לאחרונה החלו שמועות כי חברת MedOne נבחרה על ידי ועדת המכרזים של רשות התקשוב הממשלתי, במשרד הדיגיטל הלאומי. זאת, על מנת לספק לרשות שירותים מקוונים של חברת Microsoft. ובכן, השמועות נכונות, אבל חלקית. בשביל הדיוק, אציין כי למעשה רשות התקשוב עובדת לפי מכרז גנרי להתקשרויות המוגבל על 150,000 ש"ח, לטובת התקופה עד ליישם הענן הממשלתי - נימבוס.

החוזה הגנרי מאפשר לרשות לעבוד עם ספקים קיימים (כל ספק ענן מייצג חברת שירותים מקוונים אחרת - למשל MedOne את Microsoft), בלי הצורך לעשות הליך תחרותי שכבר ברור מי הענן שיזכה בו. כמו כן, היות והרשות מחכה לנימבוס, ויכולות הרכש שלה מוגבלות עד ליישום הענן הממשלתי, היא הקטינה פעילות עננית בפועל לתקופת הביניים. זאת, על מנת לא לחרוג מהתקציב. למעשה, הרשות אינה מבצעת פעילות עננית שאינה דחופה. 

לסיכום, הרשות לא בחרה באף אחד, אלא ספקי הענן המייצגים את חברות השירותים ידועים, ופועלים תחת חוזה זמני בו התוצאה ידועה מראש. זאת, כדי לספק לרשות אוויר לנשימה עד ליישום הענן הממשלתי נימבוס. 


 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית