צבא ארה"ב אמור לפרסם חוזה חדש לתוכנית OMFV בחודש הבא

תוכנית הרק"מ המאויש באופן-אופציונלי (OMFV) אמורה להחליף את רק"מי הברדלי (BFV) של צבא ארה"ב והיא חלק מהפרויקט הגדול יותר של הדור-הבא של כלי רכב קרביים (NGCV)
 

Advanced running gear tested at U.S. Army Yuma Proving Ground, by Mark Schauer, identified by DVIDS.

צבא ארה"ב הודיע כי בכוונתו לפרסם בקשה חדשה לתוכנית הרק"מ המאויש באופן-אופציונאלי החדש (OMFV) בחודש הבא. לדברי בריגדיר ג'נרל רוס קופמן, מנהל פרויקט הדור-הבא של כלי רכב קרביים רב-פונקציונליים (NGCV CFT), הדרישה לקבלת הצעות (RFP) תתפרסם במחצית חודש דצמבר. 

האתר Defpost.com מספר כי הדרישה החדשה תבקש לקבל תפיסות עיצוביות חדשות של ה-OMFV אשר ישנו את הדרך בה לוחמי חי"ר ויחידות מתמרנות יילחמו בשדה הקרב. עד חמישה חוזים יוענקו לספקים בחודש יוני 2021 כחלק מדרישה זו וכשנה וחצי לאחר מכן תצא דרישה נוספת לתכנון מפורט. הצבא מתכנן לצוות את ה- OMFV לצוותי לחימה חטיבתיים משוריינים של הצבא ושל המשמר הלאומי החל בשנת 2028. כרגע מושקעים בתוכנית כ-4.6 מיליארד דולר לשנים 2020-2026.

תוכנית הרק"מ המאויש באופן-אופציונלי (OMFV) אמורה להחליף את רק"מי הברדלי (BFV) של צבא ארה"ב והיא חלק מהפרויקט הגדול יותר של הדור-הבא של כלי רכב קרביים (NGCV). תוכניות אחרות תחת פרויקט ה-NGCV הן רכב רב-תכליתי משוריין או AMPV, כוח אש מוגן נייד או MPF, רכבי לחימה רובוטיים עתידיים או RCV וטנק המערכה הראשי מהדור הבא. רכב ה-NGCV-OMFV יתוכנן לתמרן את החיילים בסביבת הפעולה העתידית למצב של יתרון בלחימה בטווחים קרובים ולספק קטלניות מכריעה במהלך ביצוע תמרון משולב. ה-NGCV חייב לחרוג מהיכולות הנוכחיות תוך התעלות על מערכות איומים דומים.

על הרכב להיות בעל היכולות הבאות: אופציה לאיוש -  עליו להיות בעל היכולת לבצע פעולות בשליטה-מרחוק בזמן שהצוות נמצא מחוץ לפלטפורמה. קיבולת - הרכב אמור לפעול עם לא יותר משני אנשי צוות ולהיות בעל נפח מוגן  כדי לשאת לפחות שישה חיילים. יכולת הובלה – ניתן יהיה להעביר שני רכבי OMFV באמצעות מטוס C-17 אחד ולהיות מוכנים ללחימה תוך 15 דקות. יכולת ניידות ופעילות בשטחים עירוניים צפופים - הפלטפורמות צריכות להיות בעלות יכולת לשאת כמות רבה של אמל"ח ולהתמודד בו-זמנית עם איומים באמצעות תותח ראשי ומערכת נשק עצמאית.

מיגון – הרכב חייב להיות מוגן באופן הנדרש כדי לשרוד בשדה הקרב העכשווי והעתידי. צמיחה - לרכב יהיה גודל מספיק, משקל, ארכיטקטורה, כוח וקירור כדי לענות על כל צרכי הפלטפורמה ולאפשר שיפורים מתוכננים מראש של מוצרים. קטלניות – הרכב יהיה חייב להחיל יכולת קטלנית מיידית, מדויקת ומוחלטת בטווח מורחב ובקליבר בינוני, אנרגיה מכוונת, וירי טילים בתנאי יום/לילה בכל מזג האוויר, תוך כדי תנועה ו/או במצב נייח נגד יעדים נעים ו/או נייחים. הפלטפורמה אמורה לאפשר החלפה בין מערכות מותקנות, נישאות ולא מאוישות.

הכשרת פלטפורמות משובצות – לפלטפורמה חייבות להיות מערכות אימונים משובצות בעלות יכולת פעולה הדדית עם סביבת אימונים סינתטית. קיימות - הספקים צריכים להפגין חידושים המשיגים פריצות-דרך בייצור וניהול  מקורות אנרגיה בכדי להשיג טווח מבצעי מוגבר וחסכון בדלק; המערכת צריכה להיות שקטה, עם חלפים ורכיבים אמינים, והפחתה משמעותית בתחזוקה.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית