צבא ארה"ב מאחד את פיקוד אירופה ופיקוד אפריקה למטה אחד

גנרל כריסטופר קבולי, שקיבל את הכוכב הרביעי שלו, יפקד על USAREUR-AF והפיקוד עצמו יעלה לרמת ארבעה כוכבים
 

U.S. Army Europe and U.S. Army Africa are consolidated into one command - U.S. Army Europe and Africa - https://www.europeafrica.army.mil/

צבא ארה"ב הודיע בסוף שבוע שעבר כי איחד את פיקוד אירופה ופיקוד אפריקה לפיקוד אחד שייקרא פיקוד אירופה ואפריקה של צבא ארה"ב USAREUR-AF וכל היחידות שהוקצו לפיקוד אפריקה של צבא ארה"ב יוקצו מחדש ל-.USAREUR-AF גנרל כריסטופר קבולי, שקיבל את הכוכב הרביעי שלו, יפקד על USAREUR-AF והפיקוד עצמו יעלה לרמת ארבעה כוכבים.

כוח המשימה דרום אירופה/אפריקה של צבא ארה"ב קיבל ייעוד חדש כעת ככוח המשימה הדרום אירופי ואפריקה של צבא ארה"ב או SETAF-AF. מייג'ור ג'נרל אנדרו רוהלינג, גנרל שני כוכבים שבעבר שימש כמפקד פיקוד אפריקה, ישמש כעת כמפקד כוח המשימה אך גם כסגנו של גנרל קבולי בפיקוד המשותף.

"איחוד זה משפר את המוכנות הגלובלית והאזורית בתמיכה באסטרטגיית ההגנה הלאומית", אמר מזכיר הצבא ריאן מקארתי. "המבנה החדש יגביר את יעילות הפיקוד והשליטה, את הגמישות ואת היכולת לבצע פעולות בקנה מידה גדול, משותף ורב-תחומי".ההצהרה נאמר כי פיקוד ארבעת הכוכבים החדש "ישחק תפקיד חיוני בתמיכה במשימות בשני מרחבי פעולה המקושרים זה לזה. פיקוד חדש זה גם ישפר את היעילות על ידי פישוט יכולת המטה לבצע פעולות ושיפור מאמצי התגובה העולמיים והאזוריים."

האתר defensenews.com מזכיר יתרון נוסף לאיחוד זה והוא לאפשר לחמ"לים להתמקד במשימות ברמה האסטרטגית. ההצהרה מדברת על כך שה-SETAF-AF והקורפוס החמישי ((V Corps שהופעל שוב במאי 2020 "יתמקדו במוכנות ושיתוף פעולה הדדית עם בעלי ברית ושותפים ברמה המבצעית והטקטית". ל-V Corps יש מטות קדמיים בפוזנן, פולין, ועל פי ההצהרה, "יהיה חלק בלתי נפרד מתכנון וסנכרון הפעולות באירופה.

"SETAF-AF יהיה אחראי על פעולות ונכסי הצבא באפריקה ובאיטליה, ויתאם ישירות למול פיקוד אפריקה האמריקני. פיקוד אירופה של צבא ארה"ב שוכן בוויסבאדן, גרמניה, ופיקוד אפריקה של צבא ארה"ב התמקמה בווינסנזה, איטליה. על סמך ההצהרה, עדיין לא ברור אם יהיו שינויים פיזיים במטות אלו."
 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית