צרפת מזהירה את מאלי מפני דיאלוג עם ג׳יהדיסטים

ממשלת המעבר של המדינה האפריקנית הודיעה כי היא מוכנה לפתוח בדיאלוג עם כל הקבוצות החמושות המדינה. צרפת, שלה 5,000 חיילים במדינה, מתנגדת

חיילים צרפתים במאלי, 2019. צילום: REUTERS

ממשלת המעבר של מאלי הודיעה כי היא מוכנה לפתוח בדיאלוג עם כל הקבוצות החמושות במדינה, אך צרפת, המחזיקה למעלה מ-5,000 חיילים במדינה, מזהירה אותה מפני דיאלוג עם הג׳יהדיסטים. באוגוסט האחרון הופל הנשיא איברהים בובאכר קיטה במהלך הפיכה צבאית, לאחר מלחמת אזרחים שנמשכה כשמונה שנים. נשיא ממשלת המעבר, בא נדאו, מיועד להישאר בתפקידו עד לבחירות בשנת 2022.

שגריר צרפת לשעבר במאלי, ניקולא נורמאן, אמר בראיון ל-Voice of America כי דיאלוג כזה עומד בסתירה לרצון העם במאלי. ״אין למעשה על מה לנהל משא ומתן כיוון שמנהיגי הג׳יהדיסטים אינם מבקשים מחילה או שילוב מחדש בחברה. הם רוצים לכפות משטר טוטליטרי״. נורמאן הוסיף, כי הוא אינו חושב שהאוכלוסייה הכללית מודעת במיוחד לכך שהחירות שלה נמצאת על כף המאזניים. במהלך מעורבותה הצבאית של צרפת במלחמה במאלי, בשנת 2013, היא תמכה בבדלנים ונלחמה בג׳יהדיסטים בלבד.

נשיא צרפת, עמנואל מאקרון, הודיע לאחרונה כי בחודשים הקרובים יחליט מה לעשות עם הכוחות הצרפתיים באזור הסאהל. על פי הידיעה, צרפת שוקלת להסיג את כוחותיה מהאזור לאחר עשרות הרוגים והתקדמות מועטה.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית