פליטים סורים תובעים את בנק דוחא בשל מימון טרור

על פי כתב התביעה, השתמשו בבנק שני אנשי עסקים בכירים כדי להעביר כסף לאל-נוסרה. כעת, טוענים התובעים כי שליטי קטאר מנסים לחשוף את זהותם ולנקום בהם

פליטים סורים תובעים את בנק דוחא בשל מימון טרור

לוחם אל נוסרה, סוריה. ארכיון. צילום: REUTERS/Ammar Abdullah

ארבעה פליטים סורים משכו תביעה שהגישו בבית המשפט הגבוה של בריטניה בלונדון, לפיצויים נגד בנק דוחא, שלטענתם מימן עינויים פיזיים ופסיכולוגיים שעברו על ידי הארגון הג׳יהדיסטי אל נוסרה.

במקור, האשימו שמונה תובעים (כולם פליטים מסוריה) את האחים מוטאז ורמאז אל-ח׳יאט, אנשי עסקים קטארים ידועים, כי השתמשו בבנק להעברת כספים למדינות הגובלות בסוריה, כך שיוכל להיות מוברח מעבר הגבול ואל הג׳יהדיסטים. מוקדם יותר החודש, כך על פי דיווח של הדיילי מייל, טענו עורכי הדין של הקבוצה כי ארבעה נאלצו למשוך את התביעה בשל ניסיונות של משפחת אאל ת׳אני, השולטת בקטאר, לחשוף את זהותם.

עורך הדין של התובעים, בן אמרסון, אמר כי המניות הגדול ביותר בבנק דוחא הוא רשות ההשקעות הקטארית, וכי ארבעה מבני המשפחה השלטת מכהנים בדירקטוריון. על פי הידיעה, אמר אמרסון כי היה תחת איומים מעורכי דין ומתורגמים המעורבים בתיק, וכי שני אנשים חמושים ורעולי פנים אף התייצבו בביתו של אחד העדים ובמכוניתו נמצא מכשיר מעקב. ״מדינת קטאר ניהלה קמפיין מתמשך של שליחת אנשים רבים למקומות מרובים במהלך זמן ממושך, שמטרתו להסיט את דרך הצדק״, כי אמר אמרסון, על פי הידיעה. הוא הוסיף כי ארבעה מהתובעים מרגישים בסכנה וחוששים מנקמה.

השופטת רוזלינד קו ציינה כי יש צורך בראיות נוספות שיתמכו בטענות בתביעה, ודחתה את המשך הדיונים עד לחודש פברואר. בנק דוחא דוחה את הטענות, וכן גם דוברם של האחים אל-ח׳יאט.

אולי יעניין אותך גם