גרמניה מקשיחה חקיקה נגד סחר נשק ברשת האפלה

משרד המשפטים הפדרלי הגרמני מציע טיוטת חקיקה שתאפשר לסוכנויות אכיפת החוק להתמודד עם פשעים ברשת האפלה  

גרמניה מקשיחה חקיקה נגד סחר נשק ברשת האפלה

bigstock

עשיית עסקים ברשת האפלה לרוב עובדת בצורה שונה מעט מסחר באתרים כמו Ebay או Amazon. סוחרים מציעים את המוצרים הבלתי חוקיים שלהם כמו נשק או סמים בפלטפורמות מיוחדות בשוק השחור, ולאחר עסקה מוצלחת, משאירים דירוג בצורת כוכבים ומשפטים כמו: "לקוח אמין, שוב בשמחה."

מפעילי הפלטפורמות הפליליות גובים לעיתים עמלה עבור כל עסקה, אך בדומה ל- Ebay או Amazon, לעיתים קרובות הם אינם יודעים דבר על העסקאות הבודדות. לכן, חקירות נגד מנהלי פלטפורמות ברשת האפלה הן לעיתים קרובות מסובכות וארוכות. למרות שהפלטפורמות ממלאות תפקיד מרכזי בסחר בסמים או בסרטוני התעללות בילדים, פעולה משפטית נגד המפעילים מסתיימת לעיתים בקנסות נמוכים יחסית.

כל זה אמור להשתנות עם חוק חדש של משרד המשפטים הפדרלי. על פי המידע של SPIEGEL, סעיף 127 נועד ליצור עבירה חדשה בחוק הפלילי בשם "אחריות פלילית להפעלת פלטפורמות מסחר פלילי באינטרנט". על פי החוק החדש, "כל מי שמפעיל פלטפורמת סחר באינטרנט שמטרתו לאפשר או לקדם ביצוע פעולות בלתי חוקיות" יש לגזור עונש מאסר של עד חמש שנים, במקרים מסויימים אפילו עד עשר שנים.

עם זאת, התקנה צריכה לחול רק על פלטפורמות בהן מבוצעות פשעים מסוימים חמורים במיוחד. בין היתר מדובר בסחר בסמים ובנשק, כספים מזויפים, פריצות, סחר במוצרים מזויפים או הפצת הקלטות של התעללות בילדים. עבור כל הפשעים הללו קיימות פלטפורמות פליליות מיוחדות ב- Darknet. החוק, שנצפה על ידי SPIEGEL, קובע גם מעקב קל יותר מול מפעילי פלטפורמות מסחר פליליות כאלה. הוא יאפשר גם שימוש באמצעי ניטור ברשת. 

המיקוד בפלטפורמות מסחר בלבד יאפשר לעיתונאים וחוקרים להמשיך להשתמש ברשת האפלה ללא חשש מהחוק. "משרד המשפטים הפדרלי גם מקווה שהחוק יאפשר לו להחרים יותר כסף מפושעי Darknet. הצפי הוא כי החוק יוביל לחקירות נוספות ולמשפטים בגין פשעים בDarknet. הגידול הצפוי בתפיסות הנכסים יביא גם לפיצוי העלויות הנוספות בגידול בחקירות", נכתב בפרסום. 

אולי יעניין אותך גם