חמש מדינות אירופאיות יפתחו ביחד את המסוק הצבאי העתידי

צרפת, גרמניה, איטליה, יוון ובריטניה מפעילות מאות מסוקים מתיישנים שיגיעו לסיום מחזור חייהם במהלך 20 השנים הקרובות. הפרויקט המשותף כולל שדרוגים למטוסים קיימים וכן פיתוח מסוק חדש

מסוקי הצבא המלכותי הבריטי, ארכיון. צילום: PA images via REUTERS

חמש מדינות אירופאיות חתמו על מסמך שיתוף פעולה בפרויקט גדול של תכנון וייצור משותף של מסוקים צבאיים בני הדור הבא, הכולל פיתוח מסוק חדש ושדרוג מסוקים קיימים.

מפקדת נאט"ו הודיעה כי על מסמך ההקמה של הפרויקט חתמו נציגים של צרפת, גרמניה, איטליה, יוון ובריטניה. על פי דיווח באתר World Defense News, חמש המדינות מפעילות מאות מסוקים מתיישנים שיגיעו לסיום מחזור חייהם בין השנים 2035 ו-2040, ולכן יש לדאוג להגדרת יכולות וביצועים של מסוקי הדור הבא.

צוותים משותפים של חמש המדינות ונאט"ו יגדירו את מאפייני המסוקים החדשים. סגן מזכ"ל נאט"ו מירצ׳ה ג׳אונה הסביר כי כל אחת מהמדינות תשקיע בפרויקט את מיטב משאביה, כדי להבטיח את המסוק בעל היכולות הטובות ביותר וכדי לשמור על היתרון הטכנולוגי של נאט"ו.

במסמך מבחינים בין שלוש משפחות של מסוקים – קלים, בינוניים וכבדים, ובשלב ראשון יעסקו בפיתוחו מסוק בינוני חדיש ומתקדם. בתכנון יילקחו בחשבון הטכנולוגיות המתקדמות ביותר בתכנון מסוקי קרב ודרישות המדינות השונות.

בנאט"ו מייחסים כיום חשיבות רבה למסוקים רב-משימתיים שעליהם מוטלות מגוון משימות טקטיות, כגון הטסת כוחות מיוחדים לזירת הלחימה, הטסת מטענים ולוחמים, פינוי רפואי, מבצעי חילוץ והצלה, ולוחמה נגד צוללות.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית