אקיוביט סיפקה מתנד שישולב במשימת חקר כוכב צדק

המתנד האולטרה-יציב של החברה הישראלית ישמש כמקור התזמון המרכזי במשימה של החללית JUICE, שתחקור את הכוכב הענק ואת ירחיו

אקיוביט סיפקה מתנד שישולב במשימת חקר כוכב צדק

הדמיה של JUICE לצד כוכב צדק ושלושת ירחיו, מתוך אתר סוכנות החלל האירופית

חברת אקיוביט (AccuBeat) הישראלית, מפתחת ויצרנית של פתרונות תזמון ותדרים מדויקים במיוחד המתאימים ליישומי חלל, ביטחון, טלקומוניקציה, מחקר ויישומים אחרים, הודיעה היום ​​כי העבירה את המתנד האולטרה-יציב שלה (USO) לחברת איירבוס  לצורך שילובו בחללית JUICE (ר״ת של Jupiter Icy Moons Explorer), שתחקור את כוכב צדק (ג׳ופיטר). המתנד ישמש כמקור התזמון המרכזי במשימה ויהיה חלק מניסוי בראשות פרופסור יוחאי כספי וד"ר אלי גלנטי ממכון ויצמן, בשיתוף עם פרופסור לוצ'אנו לס ממעבדת מדעי הרדיו באוניברסיטת רומא.

החללית JUICE היא פרויקט הדגל של סוכנות החלל האירופית. במאי 2022, תצא החללית למסע של כמעט 600 מיליון ק"מ עד לכוכב לצדק, לשם היא צפויה להגיע בשנת 2030. במשך שלוש שנים וחצי תסתובב JUICE סביב כוכב הלכת הענק ותחקור את האטמוספירה הסוערת שלו, המגנטוספירה העצומה שלו ומערכת הטבעות הכהות הדלילה שלו, וכן את שלושת הירחים הקפואים הגדולים ביותר שלו: אירופה, גאנימד וקליסטו בעזרת המתנד של אקיוביט המיועד לחקר החלל העמוק. "המטרה היא לחקור אם יש אוקיאנוסים נוזליים מתחת לקרום הקרח הזה, שעשויים לשהות בו רכיבים אורגניים או אפילו חיים", אומר וינסנט פואיניגן, מנהל פרויקט JUICE.

המתנד של אקיוביט, שפותח בשיתוף סוכנות החלל הישראלית, הוא מתנד גביש קוורץ בעל יציבות גבוהה המשתמש בתהודה גבישית Q גבוהה ויציבות טמפרטורה גבוהה בטווח של 100µ קלווין. למתנד זה יש סטיית אלן טובה בהרבה מהמפרט הנדרש של 5E-13 בקביעות אינטגרציה של 1 עד 1000 שניות, מה שהופך אותו למתנד היציב ביותר מסוגו המיועד לחקר החלל העמוק. המתנד תוכנן לעמוד במפרט זה תוך שהוא נתון להשפעות אלקטרומגנטיות תובעניות ולסביבה הקשה סביב צדק, עם רמות קרינה המגיעות עד kRad100.

אולי יעניין אותך גם