הסינים "מבשלים" חיילים הודים באמצעות גלי מיקרו-גל

חיילים הודים, המוצבים לאורך הגבול, החלו להתלונן על צריבות בעיניהם והקאות. הערכה: הצבא הסיני הפעיל נשק מיקרוגל נגד החיילים

בחודש אוגוסט האחרון החלו להצטבר דיווחי חיילים הודים, המוצבים לאורך הגבול, על צריבות בעיניהם והקאות, בדומה לתופעות של השפעת חיידק אלים. החיילים ההודים ברחו מעמדותיהם למגוריהם, ונטשו את עמדותיהם עליהם השתלט הצבא הסיני במהרה. 
הדבר נותר בגדר תעלומה עד לימים האחרונים, בהם במסגרת הרצאה של פרופ' סיני, ג'ין קארונג, באוניברסיטת בייג'ינג, נחשף הפתרון לתעלומה.

לדברי פרופ ג'ין, הצבא הסיני הפעיל נשק מיקרוגל נגד החיילים ההודים בקו הגבול. נשק המיקרוגל, המבוסס על פעימות אלקטרומגנטיות בתדירות גבוהה, חימם את החיילים, שגופם הגיע לטמפרטורות גבוהות וגרם לכאבים ולגירויים שחשו.  הפרופ' ציין שסין "בישלה" את החיילים ההודים, ושני הצדדים שמרו על שתיקתם לאור ההפסד הצורב, תרתי משמע.

קיומם של נשקי אנרגיה – DEW (Directed Energy Weapon), דוגמת נשק המיקרוגל, נכנס לשימוש עוד בשנות השישים של המאה הקודמת בעיקר על ידי צבא רוסיה, המחזיק בטכנולוגיות מתקדמות יחסית בתחום זה. יתר על כן, מראשית שנות החמישים ועד שלהי שנות השבעים, הרוסים הפעילו נשק מיקרוגל כנגד אנשי השגרירות האמריקאית במוסקבה על מנת לפגוע בבריאותם ובתפקודם. 

ממזכר הסוכנות לביטחון לאומי של ארה"ב בשנת 2014, עולה כי מידע מודיעיני משנת 2012 מצביע על כך שרוסיה מפעילה נשק מיקרוגל בעוצמה גבוהה, בעל יכולת להחליש, להפחיד או להרוג אויב לאורך זמן ומבלי להשאיר ראיות. הנשק מבוסס מיקרוגל נועד "לשטוף" את המטרה בגלי מיקרוגל ולגרום לתופעות פיזיות רבות, כולל פגיעה במערכת העצבים ומחלות סרטן.

את הגישות הרוסיות אימצו בהמשך האמריקאים, הסינים, הבריטים, הגרמנים ומדינות נוספות. צבא ארה"ב עשה העביר לאפגניסטאן ב- 2010 מערכות DEW אך לא עשה בהן שימוש מבצעי. עיקר מערכות ה- DEW של צבא ארה"ב מבוססות על שידור גלי קול בתדר נמוך ובעוצמה גבוהה, המשבשים את פעילות המוח, ועושה פחות שימוש בנשק מיקרוגל. 

הסינים מפעילים, ככל הנראה, נשק מיקרוגל בקרבת קו הגבול היבשתי עם הודו, כפי שמתקבל בדיווח מאוגוסט האחרון. יחד עם זאת, דובר הצבא ההודי דחה את טענות הפרופסור הסיני, אך הצהיר כי פיתוח נשק DEW על ידי סין מוכר בהודו. אין זו הפעם הראשונה שדווח על הפעלת נשק DEW על סין. במהלך 2017 דווח בקובה על ידי עובדי השגרירות האמריקאית על תופעות של טמפרטורות גבוהות, הקאות וצריבות.

בתחילה תופעות אלו כונו בארה"ב "תסמונת הוואנה", אך לאחר שאמריקאים נוספים שעבדו ברוסיה, פולין, טאיוון, גיאורגיה, קנדה ובסין דיווחו באותה תקופה על תסמינים דומים, קבעו מדענים ורופאים אמריקאיים יחד עם אנשי CIA, כי התסמינים נגרמו כתוצאה מהפעלת נשק DEW, אשר כוון (ככל הנראה במסגרת ניסוי אנושי) לעבר עובדי שגרירות ודיפלומטיים אמריקאיים. במספר מקרים על פי הערכת ה- CIA הופעל נשק DEW על ידי שירות הביון הרוסי, ה- FSB, ובמספר מקרים על ידי גורמי מודיעין סיניים. 

הסינים, שאימצו את השיטות והיכולות הרוסיות, כחלק מתפיסה כוללת של "לוחמה רכה", המאפשרת השגת הישגים צבאיים ומדיניים ללא צורך בהפעלה של נשק קונבנציונלי. דוגמאות לאמצעי לוחמה רכה הם לוחמה ביולוגית, לוחמת סייבר ונשק מיקרוגל, המוגדר כנשק "פחות הורג". 

לאור הקשרים הצבאיים והמדיניים בין סין ואיראן, בדגש לשיתוף הפעולה בפיתוח מערכות נשק, מומלץ יהיה שישראל תעקוב אחר פעילות פיתוח מערכות DEW באיראן ובדגש של העברה פוטנציאלית של מערכות מסוג זה לידי חיזבאללה כחלק מההפתעות הצבאיות שחיזבאללה מכין לישראל במערכה הבאה בלבנון (ומתוך תקווה כי זו לא תקרה). 

אולי יעניין אותך גם