בכיר בחברת התעופה הרוסית Aeroflot הואשם בריגול לטובת בריטניה

דמיטרי פדוטקין, מואשם בהעברת סודות הקשורים למצב החברתי והפוליטי של רוסיה לשירות המודיעין הבריטי, ה- MI6

Richard Moore CMG - https://www.gov.uk/government/news/appointment-of-the-new-chief-of-the-secret-intelligence-service-mi6--2

לפני מספר ימים פרסמו סוכנויות הידיעות הרוסיות, TASS ו- RIA, על כך שבכיר בחברת התעופה הלאומית הרוסית, Aeroflot, מואשם בריגול עבור בריטניה. העובד היושב בלונדון, דמיטרי פדוטקין, מואשם בהעברת סודות הקשורים למצב החברתי והפוליטי של רוסיה לשירות המודיעין הבריטי, ה- MI6. על פי גורם ללא שם שצוטט על ידי סוכנויות החדשות TASS ו- RIA.

פדוטקין, המכחיש את אשמתו בפרשה, היה מנהל התחנה של Aeroflot בבריטניה בשמונה השנים האחרונות, וככל הנראה לא היה בעל נגישות לסודות מדינתיים. למנהל תחנה של חברת תעופה, הגם שבידיו אין ככל הנראה סודות מדינה, יש גישה למאגרי הנוסעים של החברה.

גישה למאגרים אלו יכולה לשמש את שירות המודיעין הבריטי מחד למחקר עומק אודות נוסעי החברה, המסייע לאתר נוסעים שניתן להחשידם כסוכנים של שירותי מודיעין או כפעילים בארגוני פשע. מאידך, גישה למאגרי הנוסעים של החברה מאפשרת לשירות המודיעין הבריטי להחדיר סוכנים בריטיים לרוסיה ביתר קלות. 

חברת Aeroflot כי אין בידיה מידע אודות המקרה. באם יורשע צפוי פדוטקין לעונש שם 20 שנות מאסר. ההודעה על תפיסתו של פדוטקין, מגיעה על רקע ההחמרה ביחסים שבין לונדון ומוסקבה, אשר הגיעו לשפל חסר תקדים בעשרות השנים האחרונות, לאחר הרעלתו של סרגיי סקריפאל, מרגל רוסי אשר הורעל על ידי סוכנים רוסיים, לאחר שב- 2018 ערק והחל לסייע ל- MI6.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית