BIRD Aerosystems תספק אמצעי הגנה מפני טילים למטוסי מדינה באפריקה

לדברי החברה, מערכת ההגנה מטילים AMPS-MLRD מספקת הגנה מפני טילי קרקע-אוויר, טילי כתף, איומים מונחי-לייזר ואיומים מונחי-מכ"ם
 

birdaero.com

חברת BIRD Aerosystems הישראלית, מפתחת מערכות הגנת טילים מוטסות (AMPS) ופתרונות מעקב, מידע ותצפית מוטסים (ASIO) הודיעה השבוע כי זכתה בחוזה למסירה והתקנה של פתרון ה- AMPS-MLRD שלה, הכולל את טכנולוגיית הגנת הטילים SPREOS DIRCM על מטוסי מנהלים ומטוסים צבאיים של מדינה באפריקה ששמה לא נמסר.

לדברי החברה, מערכת ההגנה מטילים AMPS-MLRD מספקת את ההגנה המשופרת ביותר לכלי טיס צבאיים ואזרחיים כנגד האיום ההולך-וגדל של טילי קרקע-אוויר (טק"א) כולל משגרים נישאי-אדם MANPADS, איומים מונחי-לייזר ואיומים מונחי-מכ"ם. המערכת נועדה לאתר, לאמת ולסכל באופן אוטומטי התקפות טק"א באמצעות שימוש יעיל בפיתיונות (זיקוקים ומוץ) ובנוסף באמצעות אמצעי-נגד אינפרא-אדום כיווניים (DIRCM) החוסמים את מאתר האינפרא-אדום של הטיל ומגנים על המטוס.

מערכת ה-AMPS-MLRD כוללת את מרכיב ה-SPREOS (מערכת מכ"מ אלקטרו-אופטית להגנה-עצמית) המספקת אימות טילים, מעקב ושיבוש. במסגרת התוכנית, על כל המטוסים יותקנו מערכות SPREOS המשלבות מכ"מ פס-כפול אקטיבי למחצה ואמצעי-נגד אינפרא-אדום כיווני. כחיישן ואזהרה מפני טילים, SPREOS מצביע על האיום החשוד, מבצע בדיקה מבוססת דופלר כדי לאשר קיומו של האיום התקף וחושף את הפרמטרים העיקריים שלו.

בנוסף, ה-SPREOS עוקב ומצביע במדויק עם קרן לייזר לעבר האיום. הפתרונות של חברת בירד נמצאים היום בשימוש, בין השאר, אצל כוחות האו"מ, ממשלת ארה"ב, נאט"ו ויצרני מטוסים מובילים בעולם כדוגמת איירבוס.
 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית