חברת הפינטק הישראלית BondIT, רוכשת את החברה הגרמנית Scorable

Scorable משתמשת בכ-400 פרמטרים שונים על מנת לחזות ולהסביר את הדירוג של אגרות חוב והחברות המנפיקות

קרדיט תמונה: יח"צ BondIT

BondIT, חברת הפינטק הישראלית שמפתחת מערכות למנהלי השקעות אג"ח, רוכשת את חברת Scorable שמספקת מערכת מבוססת AI לחיזוי והסבר הדירוג של אגרות החוב וחברות המנפיקות. הרכישה תתבצע באופן של החלפת מניות בשווי מוערך של 12-16 מיליוני דולרים.

Scorable הוחזקה עד כה על ידי חברת Ampega - בית השקעות גרמני המנהל כ-150 מיליארד אירו ונמצא בבעלות קבוצת הביטוח השלישית בגודלה בגרמניה Talnax. כחלק מעסקת הרכישה, בית ההשקעות Ampega יהפוך לבעל מניות מרכזי בחברת BondIT, כאשר מנכ"ל ויו"ר Ampega, הארי פלומכר, יצטרף לדירקטוריון BondIT. בנוסף, בית ההשקעות Ampega ירכוש ויטמיע בפעילותו השוטפת את המערכת של BondIT. משרדי Scorable בברלין יצטרפו למשרדי BondIT בניו יורק, אוסטרליה וישראל ויתמכו בצמיחתה המואצת של החברה באירופה.

Scorable משתמשת בכ-400 פרמטרים שונים על מנת לחזות ולהסביר את הדירוג של אגרות חוב והחברות המנפיקות. המערכת מאפשרת להחליף תהליכים ידניים מסורבלים בתהליך אוטומטי פשוט. באמצעות Scorable, תהליך ההשקעה באג"ח כולל ניתוח מבוסס AI של הסיכון, כמו גם יצירה והתאמה אופטימלית של התיקים לאסטרטגיה הרצויה. המערכת מאפשרת למנהלי תיקים מוסדיים ופרטיים להציע שירות מתקדם ללקוחותיהם בזמן אמיתי תוך חיסכון ניכר בעלויות ניהול תיקים ועלויות מחקר.

חברת BondIT הוקמה בשנת 2015 על ידי איתי רביד. החברה מספקת ללקוחותיה מערכת שמאפשרת לגופים מוסדיים לנהל באופן אוטומטי את תיקי האג"ח של לקוחותיהם תוך שקיפות מרבית ומעקב מפורט אחר כל השקעה בתיק. החברה גייסה עד היום עשרות מיליוני דולרים מתאגידי ענק עולמיים כדוגמת: Fosun International Limited, WIN.D, Six Thirty, Club 100 Plus ו- Glory Ventures.

המייסד ומנכ"ל  BondIT, איתי רביד: "BondIT מייעלת את שוק ההשקעות באג"ח והופכת את תהליך ההשקעה באג"ח לדיגיטלי ואוטומטי. הטמעת המערכת של חברת Scorable במוצריה של חברת BondIT תאפשר לחזות באופן מיטבי את דירוג המשקיעים באמצעות AI ולספק באופן אוטומטי למנהלי התיקים הסבר להחלטות ההשקעה. באמצעות המערכת המשולבת, הגופים המוסדיים ישרתו באפקטיביות רבה יותר את לקוחותיהם". 

מנכ"ל ויו"ר בית ההשקעות Ampega, הארי פלומכר: "מנהלי תיקים חייבים להטמיע טכנולוגיות דיגיטליות על מנת להישאר תחרותיים. חשיבות הטכנולוגיה בתקופה בה השווקים מאתגרים גדולה באופן מיוחד. הדרך שבה BondIT משלבת את הטכנולוגיה של Scorable תאפשר למנהלי תיקי אג"ח לענות לאתגרים העומדים בפניהם ולהתאים את עצמם באופן אופטימלי לצרכי השוק המשתנים. אנחנו נתמוך באופן פעיל במאמצי BondIT להגשים את תוכניתה השאפתנית".

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית