מניעת תאונות אופנועים: Ride Vision הישראלית מגייסת

מערכת ההתרעה הראשונה מסוגה שפיתחה Ride Vision נועדה לסייע במניעת תאונות אופנועים

מניעת תאונות אופנועים: Ride Vision הישראלית מגייסת

צילום: Ride Vision

חברת הסטארטאפ המהפכנית Ride Vision, מודיעה על השלמת סבב גיוס A של 7 מיליון דולר שיתמוך בהשקה הבינלאומית של מוצר החברה. מערכת ההתרעה הראשונה מסוגה שפיתחה Ride Vision נועדה לסייע במניעת תאונות אופנועים, בעזרת טכנולוגיה מבוססת בינה מלאכותית  (AI) וזיהוי תמונה, בדומה לאופן שבו ״מובילאיי״ פועלת בעולם הרכבים.

מתחילת 2021 ניתן יהיה לרכוש את המערכת בישראל ובמדינות רבות נוספות בעולם. Ride Vision כבר עובדת מול מספר סוכנויות ביטוח במטרה להוזיל את עלות הביטוח לרוכבים שיתקינו את המערכת. עד כה גייסה Ride Vision כ-10 מיליון דולר, וחתמה על מספר עסקאות שיתוף פעולה, בין היתר עם ענקית חלקי הרכב הגרמנית, קונטיננטל AG. 

את סבב הגיוס הובילה קרן ההשקעות OurCrowd של ג׳ון מדבד, הקרן שהוכתרה כפעילה ביותר בישראל 2019, לצד YL Ventures, חברת הון סיכון בינלאומית המתמקדת בחברות סטארטאפ בשלבים מוקדמים; Mobilion VC, קרן הון סיכון העוסקת בפתרונות תחבורה חכמה עם תשתית הפצה רחבה; וחברת Metagal יצרנית מראות הרכב המובילה לאופנועים. 

בעולם ישנם כ-700 מיליון אופנועים על הכבישים המעורבים בכ-28% מכל תאונות הדרכים הקטלניות. כ-378 אלף רוכבים נהרגים מדי שנה בתאונות אופנועים. בישראל ישנם כ-598 אלף בעלי רישיון לאופנוע, כ-15% מסך ההרוגים בתאונות הדרכים בישראל הם אופנוענים, עלות התאונות למדינה מגיע עד ל-2 מיליארד שקל בשנה (לפי נתוני הרלב״ד לשנת 2018).

מגיפת הקורונה, הביאה לעלייה במספר רוכבי האופנועים בעולם כאלטרנטיבה זולה ומהירה לתחבורה הציבורית הצפופה שעלולה להיות מקור להידבקות. באיחוד האירופי בלבד מכירות הרכבים הדו גלגליים עלו ב-30% מאז התפרצה המגיפה.   

הטכנולוגיה החדשנית של Ride Vision יכולה לשנות את חוקי המשחק בבטיחות אופנוענים, בעזרת העלאת המודעות של הרוכב לסביבה שלו בזמן אמת, מבלי להסיט את תשומת ליבו מהכביש. המערכת של Ride Vision מורכבת משתי מצלמות HD בעלות זוויות רחבות המותקנות בחלק הקדמי והאחורי של האופנוע, מחווני התראה המוצבים על מראות הצד ויחידת מחשוב ראשית (ECU).

לאורך כל הרכיבה יחידת המחשוב מעבדת את תמונה ומתרגמת אותה להתרעות מפני סיכונים ספציפיים שמופיעים על מראות הצד. המערכת מציעה כעת התרעות שמודיעות על סכנה ב-Blind Spot, התרעה על רכב שעוקף בצורה מסוכנת, התרעה לקראת התנגשות עם כלי רכב אחר והתרעת שמירת מרחק. הסימונים לנהג במערכת של Ride Vision נחקרו ביסודיות כך שיהיו ממוקדות ביותר לסכנה מוחשית לחייו, ולא יפריעו לרוכב בעת הנהיגה מתוך הבנה כי תשומת ליבו של הרוכב לכביש הינה קריטית ביותר.  

יתרונות המערכת של Ride Vision

בטיחות היקפית לרוכב - בעזרת המצלמות, ליבת המערכת והאורות המותקנים על מראות הצד, הרוכב מלווה ב״השגחה וירטואלית״ שבודקת שאין סכנות בסביבתו ומזהירה אותו במידה ואלו מופיעות. התרעת שמירת המרחק של Ride Vision בודקת בזמן אמת  שהרוכבים שומרים מרחק מכלי הרכב לפניהם, ללא קשר למהירות הנסיעה, בעוד שההתרעות למניעת התנגשויות לוקחות בחשבון את תנאי הדרך, מהירות כלי הרכב וזמן עד פגיעה. כל נהג יכול להתאים את רגישות ההתרעות לפי העדפותיו האישיות ומרחב הרכיבה. 

הקלטת נתוני נסיעה - המערכת מקליטה אוטומטית כל נסיעה ומגיעה עם אפליקציה ייעודית שאוספת את הנתונים מכל נסיעה ושומרת אותם בטלפון הנייד. באפליקציה ניתן למצוא סיכום נסיעה, ניתוח של הרכיבה, כמה התרעות ניתנו ונתוני מהירות מקסימלים. הנתונים נשמרים באפליקציה האישית של הרוכב ואינם משותפים עם אף גורם אחר.

עדכון ושדרוג תמידי של המערכת - כיוון שהמערכת של Ride Vision היא פלטפורמה טכנולוגית, שדרוגים תקופתיים יהיו זמינים וצפויים לכלול התרעות בטיחות חדשות ופיצ׳רים נוספים כמו שיחת חירום אוטומטית בעת תאונה, התרעת התנגשויות צד קדמי, ואפילו יצירת סרטונים עם הסטטיסטיקות מהרכיבה שניתן יהיה לשתף.  

״כאופנוענים, אנחנו מודים למשקיעים שלנו המסייעים לנו לצאת להשקה בינלאומית ושמחים על השותפות המתקדמת עם Continental AG״, אמר אורי לביא, מנכ״ל ומייסד Ride Vision. ״זו אבן דרך משמעותית בחיי החברה בדרך להגשמת החזון להעצים את רוכבי הדו-גלגלי ולסייע להם להרגיש בטוחים בזמן שהם נהנים מרכיבה״.

Ride Vision גייסה יועצים מובילים מתעשיית הרכב, ביניהם: כריסטיאן וובר, ראש מחלקת ה-ADAS בקונטיננטל; סמנכ״ל הנדסת אופנועים לשעבר של BMW-Motorrad, פרופ׳ קארל ויקטור שאלר; ומנכ״לית Energica Motor Company, ליביה צ'בוליני.

המערכת של Ride Vision תהיה זמינה לרכישה בישראל ובמספר מדינות באירופה כבר מתחילת שנת 2021. בישראל ניתן יהיה לרכוש את המערכת של Ride Vision דרך המפיץ הרשמי Helite ישראל בעלות של 1,600 שקלים. בין המדינות באירופה בהן גם כן יהיה ניתן לרכוש את המערכת: איטליה, גרמניה, אוסטריה, ספרד, צרפת, יוון ובריטניה. בהמשך המערכת תהיה זמינה לרכישה גם בארה״ב, ברזיל, קנדה, אוסטרליה, יפן, הודו, סין ומדינות נוספות. 

אולי יעניין אותך גם