צבא ארה״ב מתכונן להפעלת מערכת ״כיפת ברזל״

הפעיל שתי סוללות ארטילריה חדשות להגנה אווירית, שתפקידן להעריך את אופי שילובן של סוללות ההגנה הישראליות. במהלך 2021 ייבחנו המערכות, בטרם יוחלט על תפקידן בשירות המבצעי האמריקני

צבא ארה״ב מתכונן להפעלת מערכת ״כיפת ברזל״

צילום: משרד הביטחון

צבא ארה״ב הפעיל ביום שישי האחרון שתי סוללות ארטילריה חדשות להגנה אווירית, שתפקידן להעריך את אופי שילובן של שתי מערכות ״כיפת ברזל״, תוצרת חברת רפאל. על פי ידיעה באתר Defense News, הסוללות תוצרת ישראל צפויות לשמש כפתרון ביניים למחסור של ההגנה האווירית האמריקנית מפני טילי שיוט, לפחות עד שהקונגרס והצבא יחליטו על פתרון ארוך טווח.  

ישראל מסרה לארה״ב את הסוללה הראשונה של ״כיפת ברזל״ בסוף חודש ספטמבר, כשנה לאחר שנחתם החוזה בין שתי המדינות. על פי הדיווח, הסוללה הראשונה צפויה להתמקם בפורט בליס בחודש הבא, והשנייה בינואר הקרוב. הצבא בחר דווקא בבסיס בפורט בליס בגלל קרבתו ל-White Sands בניו מקסיקו, שם ייבחנו המערכות במהלך השנה הקרובה ויתבצעו בהן ניסויים רבים, בטרם יוכנסו לשרות מבצעי.

על פי אתר Stars and Stripes (עיתון בעל מערכת עצמאית הממומן על ידי הפנטגון), הצוות החדש של הסוללות צפוי להגיע לבסיס ולהתמקם בו כבר היום. תפקידם יהיה לסייע לפיקוד העתיד של הצבא לקבוע אם המערכת מתאימה לתכניות המודרניזציה מפני איומים אוויריים, ששואפת לקשר בין כל המיירטים לחיישנים שייפרסו ברחבי מרחב קרבי מוגדר, על מנת לזהות איומים, לעקוב אחריהם ולהשמידם.

ואולם, האתר מזכיר כי מוקדם יותר השנה אמר מפקד פיקוד העתיד של הצבא, הגנרל ג׳ון ״מייק״ מארי, כי מערכת ״כיפת ברזל״ אמנם הוכחה כנשק יעיל מאוד נגד טילים, הוא אינו בטוח כי תוכל להתחבר בקלות לפלטפורמת ההגנה העתידית של ארה״ב.

אולי יעניין אותך גם