משחקי הכס: חגי טופולנסקי פורש מהמירוץ למנכ"לות תעשייה אווירית 

טופולנסקי מאשים את תעשייה אווירית בהעדר שקיפות בתהליך המינוי. תעשייה האווירית: "על הוועדה הופעלו לחצים כבדים ופסולים למנות דווקא את טופולנסקי"

הראל לוקר. צילום: חיים צח \ לעמ

הקרב על מנכ"לות תעשייה אווירית מתחם כאשר מתוך כלל המועמדים, נשארו רק מתמודדים מתוך החברה. מדובר בהישג פוליטי של הראל לוקר מול משרד הביטחון. "גורמים בוועדת האיתור מקיימים מאמץ נסתר כדי לעקר לסכל ולהכווין את הליך הבחירה", נכתב בפרסום באתר ice.  על פי הדיווח, חגי טופולנסקי "הסיר את מועמדותו לתפקיד המנכ"ל בתע"א תוך הפניית אצבע מאשימה לוועדת האיתור, שלדבריו פועלת באופן פסול בהליך בחירת המועמדים." 

טופולנסקי שלח מכתב ללוקר ובו הוא כותב, "מוטב היה לו הליך איתור ובחירה לתפקיד בכיר מסוג זה, בארגון ביטחוני-ממשלתי חשוב כמו התעשייה האווירית לישראל, יתנהל בשקיפות וללא משוא פנים, בייחוד על רקע האתגרים הפיננסיים, העסקיים והארגוניים בפניהם היא ניצבת. עובדיה, מערכת הביטחון, שוק ההון, המשק הישראלי כמו גם לקוחות החברה ברחבי העולם ראויים שהליך מרכזי שכזה יתנהל בשקיפות ובאופן תקין". כך לפי הפרסום. 

תגובת התעשייה האווירית: "על הוועדה הופעלו לחצים כבדים ופסולים למנות דווקא את טופולנסקי, וזאת בידי גורמים חיצוניים לדירקטוריון ובניגוד לכללי משטר תאגידי. הוועדה ניהלה הליך איתור יסודי ומעמיק שנמשך למעלה מארבעה חדשים, בו השתתף טופולנסקי מתחילתו. רק לאחר שנאספו גם חוות דעת רבות על תיפקודו כמנהל מפעל עסקי באלביט מערכות בחר טופלנסקי לפרוש מההתמודדות ביומו האחרון של ההליך, טרם התקבלה החלטה סופית בדירקטוריון החברה. התעשייה האווירית היא חברה עסקית, תעשייתית, טכנולוגית מהגדולות במשק, היא מדווחת לבורסה לניירות ערך, ופועלים בה 16 מפעלים עסקיים". 

"התעשייה האווירית תשמח שהיועץ המשפטי לממשלה ומבקר המדינה יבדקו את כל ההליך ואת הלחצים החיצוניים שהופעלו על דירקטוריון החברה לטובת מינויו. ההליך לווה ופוקח מיומו הראשון בידי רשות החברות, וכן בידי משרד עורכי דין חיצוני יגאל ארנון ושות', היועצת המשפטית של החברה, עו"ד תמר לוז, וכן בידי חברת השמה חיצונית. על טענות על חוסר תקינות אין לנו אלא לומר- הפוסל במומו פוסל; ועדת איתור של חברה בע"מ שמפוקחת בידי מבקר המדינה, רשות החברות הממשלתיות, מדווחת לבורסה לניירות ערך, וכפופה לדיני ניירות ערך, אינה יכולה לקבל תכתיבים חיצוניים. הטחת האשמות שקריות בדירקטוריון החברה מביישות את האלוף שלו זכויות רבות בצה"ל".

נכון לכתיבת שורות אלו, אייל יוניאן מכהן כמ"מ מנכ"ל החברה והוא גם בין המועמדים לתפקיד המנכ"ל הקבוע. פרישתו של טופולנסקי אמורה לקדם את הקונצנזוס בוועדת האיתור סביב זהותו של המנכ"ל הקבוע. החלטה כזו צריכה לקבל אישור של שר הביטחון, בני גנץ, ושל שר הדיגיטל דודי אמסלם, שאחראי על רשות החברות. כמו גם, ישראל כ"ץ אמור לתת הסכמתו מאחורי הקלעים. בסופו של יום, מנכ"ל תעשייה אווירית יצטרך לקדם את ההנפקה גם מול משרד האוצר.  

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית