אות הלחימה בלבנון: גנץ קיבל את המלצת הרמטכ"ל רא"ל אביב כוכבי 

הוועדה הציגה לשר גנץ את המלצותיה להכיר בתקופת הלחימה בלבנון כמערכה שתיקרא "המערכה ברצועת הביטחון בלבנון"

צילום: אריאל חרמוני / משרד הביטחון
 

שר הביטחון, בני גנץ, נפגש אתמול (ד') עם הרמטכ"ל רא"ל אביב כוכבי ועם נציגי הוועדה בראשות רא"ל (מיל') שאול מופז, אשר הוקמה בחודש יולי האחרון ובחנה את האפשרות להענקת אות מערכה למשרתים בתקופת הלחימה של צה"ל בלבנון. 

גנץ קיבל את המלצת הרמטכ"ל רא"ל אביב כוכבי והוועדה להעניק אות מערכה לתקופת הלחימה של צה"ל בלבנון, מ-30 בספטמבר 1982, מועד סיום מלחמת לבנון הראשונה ועד ל-24 במאי 2000 מועד היציאה מרצועת הביטחון.

הוועדה הציגה לשר גנץ את המלצותיה להכיר בתקופת הלחימה בלבנון כמערכה שתיקרא "המערכה ברצועת הביטחון בלבנון". הוועדה הציעה לקבוע הענקת אות מערכה לכל מי שנטל חלק בלחימה או במאמץ הנלווה ללחימה, על פי עקרונות וקריטריונים שייקבעו בצה"ל בעבודת מטה מהירה שתתקיים בחודשים הקרובים עד ליום הזיכרון. 

המלצות אלה שאושרו על ידי השר גנץ יובאו לאישור ועדת השרים לענייני טקסים וסמלים. כמו כן, הנחה שר הביטחון על קידום מענה על מנת שגם אנשי צד"ל ואזרחים עובדי צה"ל שלקחו חלק בלחימה, יוכלו לקבל את האות. שר הביטחון גנץ אמר לחברי הוועדה: "כמי ששירת 22 שנים בלבנון, והיה האחרון לצאת מרצועת הביטחון, אני חש היום כשר הביטחון של מדינת ישראל זכות גדולה וחוב מוסרי לאלפי לוחמים ששירתו תחתיי, לאשר את הענקת האות." 

גנץ אמר למופז, שהיה הרמטכ"ל שנתן לו את פקודת היציאה מלבנון כמפקד היק"ל: "איבדנו הרבה חברים, השארנו המון זכרונות וסיפורי גבורה מאחורינו. אין מעשה צודק מההכרה בהם עבור דור שלם שלחם בלבנון".

הפגישה נערכה בהשתתפות הרמטכ"ל רא"ל אביב כוכבי, העומד בראש הוועדה רב-אלוף (מיל׳) שאול מופז, ראש אגף כוח האדם, אלוף מוטי אלמוז, ונשיא בית הדין הצבאי לערעורים, אלוף דורון פיילס.


 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית