הסכמי אברהם: מכירת נשק אמריקנית בשווי 10 מיליארדי דולרים לאמירויות

בעוד בישראל רואים בהסכמי אברהם תחילתו של עידן חדש במזרח התיכון, בארה"ב ההסכמים הסירו חסמים למכירת חימוש בהיקפים של מיליארדים לאמירויות

By Lt. Col. Leslie Pratt - commons file, Public Domain, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=68095681

מחלקת המדינה שלחה לקונגרס האמריקני הודעה בלתי רשמית על התכנית לספק לאיחוד האמירויות ציוד צבאי בשווי של 10 מיליארד דולר, כולל חימושים מדוייקים, פצצות וטילים. רויטרס ו-CNN דיוחו מוושינגטון שההודעה נשלחה לקונגרס ביום חמישי בלילה, זמן קצר אחרי שהממשל הודיע לקונגרס על תכניתו למכור לאיחוד נשק מתוחכם ומל"טים חמושים. 

מחלקת המדינה של ארה"ב הודיעה לקונגרס האמריקני על תכניתה למכור לאיחוד האמירויות 15 מל"טים חמושים גדולים מסוג MQ-9B בעסקה ששווייה 2.9 מיליארד דולר. סוכנות רויטרס מדווחת כי הודעה זו באה אחרי ההודעה הקודמת על עסקת מכירת מטוסי F-35  לאיחוד. מכירת מל"טים חמושים גדולים מסוג זה תהיה היצוא הראשון של כלים אלו מאז חתמה ארה"ב עם הסכם עם 34 מדינות המאשר ליצרנים למכור כלי טיס כאלו לבנות ברית. 

מל"טים חמושים מדגם MQ-9B יצויידו במכ"ם ימי והם יימסרו לאיחוד בשנת 2024. החבילה כוללת 15 כלי טיס עם אופציה לשלושה נוספים. איחוד האמירויות מעוניינת גם ברכש מטוס קרב המיועד ללוחמה אלקטרונית,  EA-18G GROWLER, שהוא גרסת ל"א של מטוס הקרב F-18 סופר הורנט. מטוסים אלו מיועדים לשבש ולחסום שידורים שונים, כולל שידורי מכ"ם, והם מופעלים כיום רק על ידי חילות האוויר של ארה"ב ושל אוסטרליה. 

 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית