עתירה לבג"צ: חשפו את תמיכת המוסד במיליציות נוצריות במלחמת האזרחים בלבנון

העתירה קוראת לחשוף את המסמכים מהתמיכה של המוסד במליציות נוצריות במלחמת האזרחים בלבנון. בעתירה, שהוגשה באמצעות עו”ד איתי מק, נטען כי המוסד מסרב לחשוף לציבור את המסמכים

עתירה לבג"צ: חשפו את תמיכת המוסד במיליציות נוצריות במלחמת האזרחים בלבנון

מאת P.mielen מוויקיפדיה ההולנדית, CC BY-SA 3.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=3218834

לבית-המשפט העליון הוגשה עתירה למתן צו על תנאי נגד המוסד למודיעין ולתפקידים מיוחדים ונגד מרכזת פניות הציבור במשרד ראש הממשלה. כך על פי דיווח של readitnow. ביום רביעי (14.10.2020) ניתנה החלטה של כבוד השופט יוסף אלרון מבית-המשפט העליון בה הורה למשיבים להגיב על העתירה וזאת עד ליום 12 בנובמבר 2020.

העתירה קוראת לחשוף את המסמכים מהתמיכה של המוסד במליציות נוצריות במלחמת האזרחים בלבנון. בעתירה, שהוגשה באמצעות עו”ד איתי מק, נטען כי סירוב המוסד לחשוף לציבור את המסמכים שאותרו על ידיו לוקה בחוסר סבירות קיצוני; המוסד לא שקל את השיקולים הרלוונטיים ובכלל זה את האינטרס הציבורי העצום והזכות למידע; וכן המוסד מפר את חובותיו לפי הוראות תקנות הארכיונים (עיון בחומר ארכיוני המופקד בגנזך), תש”ע – 2010, כללי המשפט המינהלי והפסיקה.

"לדברי העותרים, חלפו כ- 40 שנים מאז שהמוסד היה אחראי על התמיכה של מדינת ישראל במיליציות נוצריות רצחניות שביצעו זוועות במלחמת האזרחים בלבנון, בין השנים 1975-1982. למרות זאת, המוסד עדיין סבור לדבריהם שזכותו להמשיך להסתיר מהציבור את המידע בנוגע כך “מטעמים ביטחוניים”, נכתב בפרסום. 

“בשל אינטרסים שונים של מדינת ישראל, המוסד תמך במליציות הנוצריות בלבנון בזמן מלחמת האזרחים, באמצעות מתן הדרכה, אימונים, נשק וכסף. זאת אף שידע היטב כי הן מבצעות זוועות כלפי חברי מליציות אחרות, וכן נגד פעילים פוליטיים, אזרחים ואזרחיות שהשתייכו לקבוצות פוליטיות, דתיות, לאומיות ואתניות יריבות.”

 

אולי יעניין אותך גם

An F-15C Eagle assigned to the 493rd Fighter Squadron takes off in support of exercise Point Blank 20-1 at Royal Air Force Lakenheath, England, Jan. 30, 2020. Point Blank is a bilateral exercise that enhances professional relationships and improves overall coordination with allies and partner militaries. (U.S. Air Force photo by Airman 1st Class Mikayla Whiteley)

 

בית הנבחרים של ארה"ב אישר תקציב ההגנה לשנה הקרובה

אישור התקציב מאפשר לפנטגון להתחיל ברכש עשרות מערכות נשק חדשות