חברת MINE מגייסת בסבב A

השירותים המקומיים שישראלים ביקשו למחוק מהם את המידע האישי שלהם הכי הרבה: יד2, וואלה שופס, ארקיע, פלאפון, הוט ואתר המכירות הפומביות winwin

צילום: Mine

הסטארטאפ הישראלי MINE (מיין) המאפשר לכל אחד מאיתנו להחזיר את השליטה על המידע האישי ולהפחית סיכונים דיגיטליים, מכריז היום (רביעי, 21.10.20), על השקת המוצר בשוק האמריקאי וסגירת סבב גיוס של Round A בסך של 9.5 מיליון דולר. מיין הוקמה על ידי גל רינגל, המשמש כמנכ"ל; גל גולן, הטכנולוג הראשי; וקובי ניסן המשמש כמנהל המוצר ראשי (CPO). 

את סבב הגיוס הובילה, קרן הון סיכון הממוקדת AI של גוגל; Gradient Ventures - בהשקעתה הראשונה ביזמות ישראלית; בצירוף שתי קרנות חדשות: e.ventures ,MassMutual Ventures ובתמיכת המשקיעים הקיימים בחברה Battery Ventures ו-Saban Ventures. בכך, משלימה החברה שהוקמה רק לפני שנה וחצי גיוסים בסך של כ-12.5 מיליון דולר. 

במקביל לעלייתן של הרשתות החברתיות ואיסוף נתונים אישיים ברחבי העולם, גדל משמעותית גם השימוש של אנשים בשירותים מקוונים וכך גם הסיכון מפגיעה בפרטיותם של המשתמשים. ואכן, מבדיקה שערכה מיין בקרב משתמשיה עולה כי בממוצע, בכל רגע נתון, כ-350 חברות (ובקרב משתמשים ישראלים, כ-450 חברות) מחזיקות במידע כגון זהות אישית, כתובות ומידע פיננסי. מדובר בעקבות דיגיטליים (digital footprints) שנשארים ברשת במשך שנים, אף על פי שבכ-80% מהפעמים מדובר במידע שנמסר עבור שירות לצורך חד פעמי בלבד.

הפתרון של מיין, המבוסס על בינה מלאכותית (AI): אלגוריתמים מתחום למידת מכונה (Machine Learning) ו-עיבוד שפה (Natural Language Processing). באמצעות "עוזר אישי חכם", המוצר של מיין מנתח את החשיפה הדיגיטלית של המשתמשים ומאפשר לכל משתמש לדעת בכל רגע נתון איזה מידע אישי שלו שמור והיכן ואף מציע מנגנון קל ופשוט המבקש מהגופים המסחריים להסיר את המידע.

במהלך השנה האחרונה, בה הושק המוצר רשמית באירופה, מעל ל-100,000 משתמשים גלובליים עשו שימוש במיין כדי לצמצם את טביעת הרגל הדיגיטלית שלהם, כשמעל ל-1,300,000 בקשות למחיקת המידע האישי נשלחו ליותר מ-150,000 חברות ברחבי העולם. מספרים אלו כוללים למעלה מ-15,000 מקרים המוגדרים כ-"Epic Save", בהם משתמשים מחקו באמצעות מיין את המידע האישי שלהם ממאגרי מידע מסחריים, זמן קצר לפני שמאגרים אלו נפרצו על ידי האקרים, לדוגמא, EasyJet.

בנוסף, במיין חושפים היום את השירותים המקומיים שישראלים ביקשו למחוק מהם את המידע האישי שלהם הכי הרבה: יד2, וואלה שופס, ארקיע, פלאפון, הוט ואתר המכירות הפומביות winwin. לאור השימוש הגדל במוצר והפניות מצד החברות עצמן לעזרה, מיין החלה לפתח מוצרי B2B אשר יעזרו לחברות לנהל את כל הבקשות Right-to-be-forgotten בצורה מהירה ונוחה יותר, על מנת לבנות גשר בין הצרכנים לחברות סביב כל בקשות הפרטיות שלהם, כדי לאפשר חוויה טובה יותר לשני הצדדים.

גל רינגל, מייסד שותף ומנכ"ל Mine מסר: "היום יותר מתמיד, המידע הפרטי שלנו אינו בשליטתנו, והסיכון הדיגיטלי עם התפרצות הקורונה רק גדל. אין ספק כי נושא הפרטיות ברשת מהווה דאגה מרכזית ברחבי העולם, אך רובנו כלל לא יודעים מי מחזיק את המידע האישי שלנו, ויותר מזה, כיצד לשלוט על מי יכול להמשיך להחזיק בו."

דריאן שירזי, שותף מנהל ב-Gradient Ventures, אשר הובילה את הגיוס בסבב הנוכחי, מסר: "תחום הפרטיות תופס תאוצה וניתן לראות זאת ברגולציות החדשות, ואנחנו שמחים מאוד על שיתוף הפעולה עם הצוות שמיין המאפשר לצרכנים שקיפות ובחירה חופשית על המידע הפרטי שלהם ברשת. Mine מאפשרת לצרכן הממוצע להבין ולשלוט במידע האישי שלו, וכתוצאה מכך, גורמת לחברות לשמור על סטנדרט גבוה יותר בכל הנוגע לאיסוף מידע אישי ואבטחתם."

אולי יעניין אותך גם