תופעה: בוט בטלגרם "מפשיט" נשים באמצעות בינה מלאכותית 

טכנולוגיה דומה ל- DeepNude, אפליקצייה מ2019 שנסגרה זמן קצר לאחר ההשקה, מתפשטת כעת בטלגרם

bigstock

ביוני 2019, נחשף קיומה של אפליקציה מטרידה ששימשה להפשטה של נשים ברשת תחת השם DeepNude. אפליקציה זו אפשרה למשתמשים להעלות תמונה של אישה לבושה ותמורת 50 דולר ולקבל בחזרה תמונה שלה לכאורה עירומה.

כעת, חקירה חדשה של Sensity AI (בעבר Deeptrace Labs), חברת אבטחת סייבר שהתמקדה באיתור ניצול לרעה של מדיה מניפולטיבית, מצאה כעת כי טכנולוגיה דומה מאוד משמשת בוט זמין לציבור באפליקציית המסרים Telegram. הפעם יש לו ממשק משתמש פשוט עוד יותר: כל אחד יכול לשלוח לבוט תמונה דרך הטלגרם הנייד או אפליקציית האינטרנט ולקבל אותה לאחר הפשטה בחזרה בתוך דקות. 

השירות הוא גם לגמרי בחינם, אם כי המשתמשים יכולים לשלם בסיס של 100 רובל (כ -1.50 דולר) עבור הטבות כגון הסרת סימן המים בתמונות "הפשטות" או דילוג על תור העיבוד. נכון ליולי 2020, הבוט כבר שימש למיקוד ו"הפשטת" לפחות 100,000 נשים, שרובן ככל הנראה לא ידעו. "בדרך כלל מדובר בבנות צעירות", אומר ג'ורג'יו פטריני, המנכ"ל והמדען הראשי של סנסיטי, שחיבר יחד את הדו"ח. "למרבה הצער, לפעמים זה גם די ברור שחלק מהאנשים האלה קטינים."

בחברת אבטחת המידע ESET ישראל מציינים כי ב”כל מקרה של זיוף תמונה או השתלה של פנים של סלב על גבי תמונה אחרת נעשה שימוש בטכנולוגיות של למידת מכונה ורשתות עצביות ממוחשבות. כדי לבצע את הזיוף בצורה משכנעת יש להשתמש בכמה שיותר מידע כדי ללמד את המכונה כיצד לזייף את התמונה בצורה שתתאים לזווית ולתאורה בצילום."

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית