גאנה רוכשת רק"מים מאלביט

אלביט תספק תשעה רכבי חי"ר 8×8 (IFV) המצוידים בצריח עם תותח 30 מ"מ בהפעלה מרחוק וכן  10 רכבי חי"ר IFV 6×6 המותאמים למשימות סיור
 

http://www.presidency.gov.gh/index.php/gallery/photos-albums/event/PresidentAkufo-AddocutssodforElminaFishingPortProject#0

התקשורת בגאנה מדווחת כי הפרלמנט בגנאי אישר הלוואה של 86.1 מיליון דולר לצורך רכישת 19 רק"מים מתוצרת חברת אלביט מערכות הישראלית. אלביט תספק תשעה רכבי חי"ר 8×8 (IFV) המצוידים בצריח עם תותח 30 מ"מ בהפעלה מרחוק וכן  10 רכבי חי"ר IFV 6×6 המותאמים למשימות סיור.

האתר defenceweb.co.zaמדווח כי קיים הסכם בין בנק דיסקונט הישראלי ובין ממשלת גאנה ומבוטח על ידי התאגיד הישראלי לביטוח סיכוני סחר חוץ, במסגרתו תינתן לממשלת גאנה מסגרת אשראי בסך 74 מיליון דולר יחד עם הלוואה מסחרית בסך 12 מיליון דולר. ההלוואה אמנם אושרה, אך העסקה כרגע נמצאת באופן רשמי בשלב של משא ומתן ונדרש אישור הפרלמנט לכך. לא ידוע עדיין אילו סוגי רכבים יירכשו, אך אלביט מציעה דגמים שונים שמקורם ביצרני רכב מקוריים, כמו Sentinel 8× 8, המבוסס על STK Terrex 2 המיוצר על ידי חברת ST Kinetics מסינגפור.

לדברי אנשי פרלמנט גנאיים, מטרת רכישת הרכבים הללו היא לצייד את הצבא באמצעים להתמודדות עם פעולות טרור, הברחות אנשים ואיומים ביטחוניים אחרים לאורך הגבול הצפוני של גאנה עם בורקינה פאסו. הרכישה תעזור לצבא גאנה לממש את הקמתם המתעכבת ארוכות של שני גדודים משוריינים חדשים שימוקמו בקרבת הגבול.

Armyrecognition.com מזכיר כי כיום יש לצבא גאנה 3 רכבי EE-9 Cascavel, 24 רכבי Ratel-90 מצוידים בתותח 90 מ"מ, 15רכבי Ratel-20 מצוידים בתותח 20 מ"מ, 4 רכבי Piranha עם תותח 25 מ"מ, 5 רכבי Type-05P  עם תותח 25 מ"מ ו-46 רכבי הגרסה הראשונה של Piranha 8x8.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית