סקר בישראל: 90% מהארגונים דיווחו על פריצה לרשתות ה-OT

עוד עולה מהסקר שערכה בינת ש- 71% מהארגונים בהם קיימת רשת OT נחשפו כשלים בסיסיים בחיבור שבין רשת ה-IT וה-OT

bigstock

מסקר שערכה לאחרונה חברת בינת תקשורת מחשבים, בקרב שורה ארוכה של מוסדות וארגונים ממשלתיים ופרטיים, מתגלים מספרים על היקף ניסיונות הפריצה לתשתיות קריטיות בארגונים. מהסקר עולה כי 90% מהארגונים דיווחו על פריצה אל רשתות ה-OT שלהם, 56% נפרצו בשנה האחרונה – כולל התקפות על רשתות חשמל, קווי משלוח, מפעלי פלדה, בתי חולים, תשתיות מים וביוב ומתקנים אחרים. 

עוד עולה מהסקר שערכה בינת ש- 71% מהארגונים בהם קיימת רשת OT נחשפו כשלים בסיסיים בחיבור שבין רשת ה-IT וה-OT, מה שמגביר את הסיכון לפריצה. על רקע העלייה בתקיפות סייבר של תשתיות חיוניות כמו בתי חולים, קווי מים, מפעלים ועוד, בינת תקשורת מחשבים משיקה היום פתרון אבטחת סייבר חדש המשלב מערכי הגנה על רשתות ה–OT.  

הפתרון שמציגה בינת הינו פרי שיתוף פעולה בין שלוש חברות: Fortinet, מובילה עולמית בפתרונות אבטחת סייבר מקיפים, משולבים ואוטומטיים, Radiflow הישראלית מקבוצת RAD וחברת האינטגרציה המובילה בישראל "בינת תקשורת מחשבים" שנבחרה זאת השנה השביעית ברציפות כמובילה בתחום אבטחת המידע ע"ב מכון המחקר הישראלי STKI. 

אילן מצליח, מנהל חטיבת אבטחת מידע והסייבר, "בינת תקשורת מחשבים": "אנחנו רואים ללא ספק עלייה משמעותית בהיקף המשאבים הארגוניים שמופנים למניעת אירועי פריצה לתשתיות קריטיות. הצוותים שלנו מצאו עצמם לא פעם, מקבלים פניות חדשות מארגונים גדולים שהיו זקוקים לייעוץ כאן ועכשיו. מעבר לפתרון, אנחנו בהגנה על תשתיות חיוניות כשליחות. עם פרסום מתקפות הסייבר בחודשים האחרונים של רשתות OT הבנו שיש צורך בפתרון הוליסטי למצב. שיתוף הפעולה בין החברות יוצר ללקוחותינו מערך הגנה שלם שנותן מענה חסר תקדים ומקיף לאיומי הסייבר החדשים".      

עופר ישראלי, מנהל פעילות פורטינט ישראל, אמר כי, "באמצעות מארג האבטחה של חברת פורטינט ניתן לספק מהלכי עבודה אוטומטיים לאורך ווקטורים שונים ותשתיות המועדים להתקפות רבות. פורטינט מספקת את פלטפורמת אבטחת הסייבר המקיפה ביותר בשוק בשיתוף פעולה עם יצרניות טכנולוגיות מהגדולות ביותר בתעשייה. הגנה על רשתות OT מחייבת גישה שונה ויכולת שיתוף פעולה בין גורמים שונים. הפתרון להגנת רשתות OT בשיתוף עם בינת ו-Radiflow מספק ללקוחות הגנה מרבית על התשתיות הקריטיות בארגון". 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית