ניסוי תדלוק אווירי מוצלח במסוק תובלה K

בעת התדלוק, נשא המסוק מטען חיצוני במשקל של למעלה מ-12 טונות.  מערכת ההטסה האוטומטית של המסוק הופעלה על מנת להפחית מעומס העבודה של הטייסים

ניסוי תדלוק אווירי מוצלח במסוק תובלה K

צילום: לוקהיד מרטין/סיקורסקי

מסוק CH-53 King Stallion, תוצרת לוקהיד מרטין/סיקורסקי, השלים ניסוי אווירי מיוחד במינו: תדלוק אווירי בעת שהוא נושא מטען חיצוני במשקל של יותר מ-12 טונות.

הניסוי נערך מעל מפרץ צ'ספיק במדינת מרילנד, מטעם יחידת הניסויים וההערכה של חיל האוויר האמריקני. התדלוק האווירי הוא קריטי להארכת טווח הטיסה והמשימות של מסוקי התובלה הכבדה של צבא ארה"ב ובעלות ברית.

תדלוק כזה, כאשר המסוק נושא מטען חיצוני, הוא מבצע מסובך ומורכב, וחברת לוקהיד מרטין הודיעה שהמסוק הוכיח את מלוא יכולותיו בתחום זה. בתא הטייסים נכח הטייס הראשי של סיקורסקי, רוב פופולאקיס, שאמר כי תדלוק אווירי הוא מכפיל כוח משמעותי של כלי הטיס. בעת הניסוי הופעלה מערכת ההטסה האוטומטית של המסוק  Fly by Wire, טוס-על-חוט, על מנת להפחית מעומס העבודה של שני הטייסים: הטסה כזו מעבירה חלק ממשימותיהם אל מערכת ההטסה האוטומטית, ומאפשרת להם להתרכז במשימות אחרות של המסוק.

מסוק ה-K הוא אחד משני המועמדים להחליף את מסוקי יסעור המתיישנים של חיל האוויר. המתחרה הוא מסוק CH-47 צ'ינוק תוצרת בואינג.

אולי יעניין אותך גם