ישראל ובחריין חתמו על הסכם מסגרת לכינון יחסים

שתי המדינות חתמו על סדרת הסכמי שיתוף פעולה בתחומים צבאיים ואזרחיים. שר החוץ הבחרייני: ״ביקור היסטורי״. ראש המל״ל: ״מהיום אנחנו משפחה אחת״

ישראל ובחריין חתמו על הסכם מסגרת לכינון יחסים

טקס החתימה במנאמה. צילום: Matty Stern/US Embassy Jerusalem

ישראל ובחריין חתמו אתמול (א׳) על סדרת הסכמי שיתוף פעולה בתחומים צבאיים ואזרחיים. משלחת ישראלית-אמריקנית, בראשות ראש המל״ל מאיר בן שבת ושר האוצר האמריקני, סטיב מנוצ׳ין, נחתה במנאמה, בירת בחריין, בשעות הצהריים. בטקס שנערך בבית הלבן בחודש שעבר, חתמו שתי המדינות על ״הצהרת שלום, שיתוף פעולה, דיפלומטיה בונה ויחסי ידידות״.

״מהיום אנחנו משפחה אחת, משפחת בני אברהם״, אמר בן שבת. ״זה אכן ביקור היסטורי, תחילת כינון היחסים בין שתי המדינות״, אמר שר החוץ הבחרייני, עבדולעטיף אל-זיאני. ״אנו פועלים על פי מצוות אברהם אבינו״. הוא התייחס לסכסוך הישראלי-פלסטיני ואמר כי בחריין תומכת בסיומו באמצעות דיאלוג.

במהלך הטיסה לבחריין - טיסת אל על 973, ספרות הקידומת הבינלאומית של מדינת המפרץ - אמר מנוצ׳ין לעיתונאים כי מדובר בצעד חשוב עבור היציבות האזורית ו״רק תחילתה של העבודה. אני חושב שההזדמנות כאן היא הרבה מעבר להשקעות. היא בתחום הטכנולוגיה, בניית עסקים מגוונים, וגם עבור בחריין - הרחבת האפשרויות עבורם באופן די דרמטי״.  

על פי דיווח של סוכנות הידיעות רויטרס, אמרה הפוליטיקאית הבחריינית הודה נונו כי המדינה מתכננת לפתוח מחדש באופן רשמי את בית הכנסת העתיק של מנאמה לפני חגיגות פורים. הקהילה היהודית בבחריין מונה 34 נפשות, בכללן נונו, שכיהנה בעבר כשגרירת בחריין בארה״ב ונושאת בתואר השגרירה היהודייה הראשונה של מדינה מוסלמית.

שר החוץ, גבי אשכנזי, צייץ בטוויטר כי ההסכמים ״מניחים את היסוד לשלום אמיתי. שלום שיציג לישראלים, לבחריינים ולעמי האזור, שההווה, וגם העתיד, הם מציאות של שיח ועשייה משותפת ושל כבוד הדדי״.

אולי יעניין אותך גם