אזרבייג'ן: שימוש ניכר בכטב"מים מטורקיה וישראל 

על פי פרסומים באזרבייג'ן, חלק ניכר מההצלחה בלחימה מול ארמניה אודות לכטב"מים תוצרת ישראל וטורקיה

https://baykardefence.com

בראיון לערוץ החדשות הטורקי TRT HABER אמר נשיא אזרבייג'ן אילהם אילייב כי "תודות לכטמ"מים הטורקיים ירד מספר הנפגעים בצבאנו. הם חיזקו אותנו". מדובר בכלים TB2 BAYRAKTAR תוצרת טורקיה. היועץ לענייני חוץ של הנשיא, חיכמת אילייב, אמר בראיון  ל-AXIOS כי חימושים מתאבדים HAROP תוצרת ישראל (תע"א) הוכיחו עצמם  כ"יעילים מאוד".

המרכז לחקר כלים בלתי מאויישים BARD COLLEGE בארה"ב דיווח כי ברשות האזרים יש כיום כמה סוגים של כלים תוצרת ישראל:  שני מל"טים HERON TP (תע"א), 10 כטמ"מים HERMES 450  (אלביט מערכות), 100 כטמ"מים SKYSTRIKER ('שרקרק', אלביט מערכות), ו-50 חימושים משוטטים  HAROP (תע"א).

ישראל והחברה האזרית SYSTEMS AZAD פיתחו בצוותא כטמ"מים מסוג AEROSTAR (אירונאוטיקס), חימושים משוטטים אורביטר 1 ואורביטר 3 (אירונאוטיקס) וכן מל"ט ארוך טווח הרמס-900 (אלביט מערכות) שסופק למשמר החופים האזרי.

סוכנות רויטרס מדווחת כי בחזית עצמה בנגורנו קרבאך אין הפסקת אש ושני הצדדים מאשימים זה את זה בהפרתה. באקו הודיעה כי 13 אזרחים נהרגו ויותר מ-50 נפצעו בירי טילים מארמניה אל העיר השנייה בגודלה במדינה גנג'ה. ואילו יירוואן מאשימה את באקו בהפגזות בלתי פוסקות. התובע הכללי של אזרבייג'אן הודיע כי בירי הטילים על העיר גנג'ה נהרסו 20 בתי מגורים.

מאז חידוש הקרבות סביב נגורנו-קרבאך נהרגו 60 אזרחים אזריים ו-270 נפצעו. הנשיא אילייב קרא לקהילה הבינלאומית להעניש את ארמניה, בעוד משרד ההגנה הארמני מודיע שהאזרים הפציצו את העיר סטפנקרט, העיר הגדולה ביותר בחבל המריבה נגרונו קרבאך. 

 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית