ניסוי ימי מוצלח לכשב״מ החדש של מטאור אירוספייס

החברה הביטחונית השלימה סדרת ניסויים עם כלי השיט הבלתי מאויש ORCA, שמשימותיו כוללות סיורים, איסוף מודיעין ימי וחילוץ והצלה

ניסוי ימי מוצלח לכשב״מ החדש של מטאור אירוספייס

צילום: באדיבות חברת מטאור אירוספייס

החברה הביטחונית הישראלית מטאור אירוספייס השלימה בהצלחה סדרת ניסויים עם כלי השיט הבלתי מאויש ORCA. הניסויים, שנערכו במים טריטוריאליים ישראלים ונשלטו מתחנה קרקעית, הדגימו את היכולות הטכניות והמבצעיות של הכשב״מ, שכוללות הפעלה אוטונומית בלתי מאוישת, שימוש במטע״דים השונים ויירוטים מהירים של מטרות ימיות.

האורקה היא אונייה באורך 13 מטר ובמשקל שמונה טונות, הבנויה מחומר מרוכב. היא יכולה להגיע למהירות של 60 קשר, וטווח הפעולה שלה הוא 700 מיילים ימיים. גנרטור דיזל מובנה מאפשר לה להישאר בלב ים זמן רב.

משימות כלי השיט כוללות סיורים, יירוטים של כלי שיט חשודים, איסוף מודיעין ימי, וכן חילוץ והצלה. לשם כן, הוא מצויד במכ״ם ימי, מערכת חיישני יום ולילה אלקטרו-אופטיים, עמדת נשק נשלטת-מרחוק עם רובה ארוך טווח, וכן מערכת מיקרופונים ורמקולים.

ניתן לתפעל את האונייה באופן מאויש או בלתי מאויש. במצב הבלתי מאויש, האורקה היא אוטונומית לחלוטין עם מנגנון אוטומטי להימנעות ממכשולים, ויכולה גם להיות תחת שליטה חצי-אוטונומית מתחנת הבקרה הקרקעית.

"הצלחת ניסויי כשב"מ אורקה מהווה הישג נוסף בפיתוח מערכות-על בחזית הטכנולוגיה״, מסר יצחק ניסן, מנכ"ל ובעלים במטאור אירוספייס. ״כשב"מ אורקה פותח כדי לתמוך במגוון רחב של משימות ימיות, משמירת גבולות ימיים בזמן שלום ועד להשתתפות בלוחמה ימית כוללת, וזו אחת ממגוון מערכות בלתי-מאוישות שאנחנו מציעים, לאוויר, לים וליבשה".

אולי יעניין אותך גם