טכנולוגיות הפינטק שיפרצו בשנת 2021

ככל שאנו לקראת ההתאוששות לאחר משבר הקורונה, בעלי התפקידים בשוק הפיננסים יאמצו יותר ויותר את הדיגיטציה ויתחרו בביטחון עם סטארט-אפים מתחום הפינטק

טכנולוגיות הפינטק שיפרצו בשנת 2021

אלכסי שלימוב. צילום: Eastern Peak

משבר ה-COVID-19 ממשיך לשבש את התעשייה הפיננסית וחברות רבות צוברות הפסדים ונוקטות בצעדים לחיסכון בעלויות. אחרות חושבות מחדש על השירותים שהן מספקות במטרה להתאים אותם לצרכי הלקוח המשתנים. עם זאת, חברות מסוימות מציגות רעיונות חדשים לאפליקציות הפעלה של פינטק לעולם ה"פוסט-מגפה". מהם הרעיונות של אפליקציות ההפעלה שיש לקחת בחשבון בשנת 2021?

התפרצות ה-COVID-19 האיצה את האימוץ של כמה ממגמות הטכנולוגיה הפינטק המבטיחות ביותר. עבור חלק מהשחקנים בענף הפיננסים המעבר לפורמט דיגיטלי בלבד הפך לחשוב ביותר לצורך הישרדות. חברות פיננסיות מבוססות, שנחשבו בעבר למאמצות חידושים, מתחרות כעת בסטארטאפים ובונות אפליקציות פינטק.

גודל שוק אפליקציות הפינטק צפוי להגיע ל־305 מיליארד דולר עד שנת 2025. פינטק (Finance Technology) היא כעת בין הענפים הצומחים ביותר בעולם, מכיוון שמשבר הקורונה פתח את האפשרויות להזדמנויות עסקיות רבות. הלוואות, פלטפורמות הלוואות, משכנתאות ושירותי ביטוח-חיים הם הזוכים הבלתי מעורערים בקרב סטארט-אפים של פינטק וגם בקרב שחקנים מבוססים בשוק הפיננסי. ככל שאנו לקראת ההתאוששות לאחר המשבר, בעלי התפקידים בשוק הפיננסים יאמצו יותר ויותר את הדיגיטציה ויתחרו בביטחון עם סטארט-אפים של פינטק.

בקצרה, AI, IoT ו-Blockchain ימשיכו להיות בחזית השינוי של פינטק. עם זאת, הטכנולוגיות סביב פיתוח אפליקציות פינטק ראויות להיבחן מקרוב. רעיונות לאפליקציות FinTech לסטארט-אפים של פינטק: יישומי השאלות, אפליקציות משכנתא אלקטרוניות, אפליקציות InsurTech, אפליקציות בנקאות סלולרית, אפליקציות מימון אישי, אפליקציות לתשלום Peer-2-Peer, יישומי מסחר והשקעות, אפליקציות CrowdFunding, אפליקציות Regtech, אפליקציות לתשלום דיגיטלי, אפליקציות CryptoCurrency.

לסיכום: עתיד הפינטק נועד להתחרות בשיטות פיננסיות מסורתיות באספקת שירותים פיננסיים. הבנקים יצטרכו להאיץ את השקעותיהם בפינטק. הסיכויים לסטארט-אפים של פינטק לאחר סיום משבר הקורונה נראים טוב עוד יותר במיוחד עבור אלו המחפשים בנקים כלקוחות.

מאת: אלכסי שלימוב מנכ"ל חברת Eastern Peak.