לראשונה: פאנל משותף לישראל, איחוד האמירויות ובחריין

פאנל בנושא ערים יצירתיות התקיים הערב (ד׳) במסגרת פסטיבל החדשנות DLD Live Tel Aviv, מבית סייברטק וישראל דיפנס. הדוברים השונים סיפקו הצצה לדרכים בהן מתמודדות עריהן עם אתגרי התקופה 

לראשונה: פאנל משותף לישראל, איחוד האמירויות ובחריין

איינור אלחוסיין מדובאי במהלך הפאנל. צילום מסך

יושב ראש מרכז השלטון המקומי, חיים ביבס, הוביל הערב (ד׳) דיון בינלאומי בנושא ערים יצירתיות, שהתקיים יחד עם דוברים מאיחוד האמירויות, בחריין, פינלנד והולנד, במסגרת שיתוף פעולה של “מוני וורלד״ עם פסטיבל החדשנות DLD Live Tel Aviv של סייברטק וישראל דיפנס.

ביבס הציג את תפיסת מרכז השלטון המקומי בישראל על חדשנות מוניציפאלית, במיוחד בתקופת מגפת הקורונה העולמית. ״אם מודל הרמזור היה מאומץ בחודש יוני, לא היינו איפה שאנחנו נמצאים היום, ואנחנו נילחם כדי להחזיר אותו. צריך לתגמל את הערים שמצליחות להוריד את התחלואה״, אמר, בהתייחסו לסגר כאל עונש קולקטיבי שפוגע בכלכלה ובאוכלוסייה כולה. ביבס סיפר על בדיקות קורונה מהירות וזולות שצפויות להיכנס לשימוש במהרה, שיסייעו להתניע מחדש את הכלכלה, ואמר שפתרון הערים החכמות שמשלב חדשנות טכנולוגית של רשויות מקומיות עם שיתוף פעולה אזרחי, וכן שיתוף פעולה בין רשויות, הוא המפתח לניהול המשבר.

עוד השתתפה בפאנל מריה-ליזה ניניקורסקי, מנכ״לית ה-Helsinki Business Club, הארגון שזכה אמש בפרס הגדול של תחרות האקוסיסטם של אינוויז׳ן שהתקיימה במסגרת הפסטיבל. היא סיפרה על היותה של הלסינקי אחד ממוקדי החדשנות הגלובליים המובילים, במיוחד בתחום המחשוב הקוונטי, עם כ-200 מדענים ומומחים העובדים בתחום זה. נציג נוסף מאירופה היה וים דה וואלה מאנטוורפן, מנכ״ל ארגון The Beacon שעוסק בהקמת קהילות בינה מלאכותית ו-IoT. הוא סיפר על חשיבות שיתופי הפעולה במסגרת אקוסיסטמות מקומיות, אזוריות וגלובליות, תוך שימת דגש על הייחודיות של כל עיר ואזור.

״אנחנו משתמשים בטכנולוגיה כדי לשרת את האנשים בצורה יעילה, כדי להביא את משאבי העיר לשימוש אופטימלי״, אמרה היזמית איינור אלחוסיין מדובאי, מנכ״לית caffeine LLC ומייסדת SMEDistrict לתמיכה ביזמים ובעסקים מקומיים. אלחוסיין, שהתגאתה בחדשנותה של העיר ובחזונם המתקדם של העומדים בראשנה, סיפרה כי ניתן למעשה לעשות כל דבר באופן מקוון, וכי ישנם אלפי שירותים חכמים שמוצעים לכל תושב ולכל תייר. עוד סיפרה, כי בדובאי ובאיחוד האמירויות כולו ניתן דגש חזק על אבטחת סייבר, דבר שכמובן תורם להגברת האמון ושיתוף הפעולה. בהתייחסה למשבר הקורונה, אמרה אלחוסיין כי דובאי הקימה מאיץ שיסייע לעסקים בכל הנדרש – מייעוץ עסקי, דרך שירותים נלווים נדרשים, ועד למימון.  

נעל את הפאנל עיסאם חאמד, מנהל מעורבות לקוח ב-Tamkeen, ארגון של ממשלת בחריין הפועל לפיתוח הסקטור הפרטי. טמקין נותנת מענקים לחברות סטארט-אפ המבוססות בבחריין והמעוניינות לגדול ולהתפתח גם מעבר לגבולותיה. האלמנט החשוב ביותר בבחריין הוא ההון האנושי שלה, אמר חאמד, וטמקין רואה חשיבות עליונה בכך שחברות בחרייניות יעסיקו עובדים מקומיים, ואף מסייעת בכך על ידי סבסוד משכורות ומימון הכשרות. ״המטרה שלנו היא להעצים את המגזר הפרטי להיות מנוע הצמיחה שלנו, ולהישען פחות על הממשלה לתפקיד זה״, אמר.  

פסטיבל החדשנות DLD Live Tel Aviv, מבית סייברטק וישראל דיפנס, מפגיש השנה באופן מקוון כ-4,000 איש מרחבי העולם. הפסטיבל  כולל שורה של ארועים וועידה בהשתתפות עשרות דוברים מכל רחבי העולם ובהם בעל הטור תומס פרידמן, היו״ר האגדי לעבר של סיסקו, ג׳ון צ׳יימברס ודוברים רבים נוספים מהשורה הראשונה בעולם. מייסד הכנס והיו״ר שלו הוא היזם ד״ר יוסי ורדי. מוניוורלד (Muni World) הוא כנס הערים החכמות הבינלאומי של מרכז השלטון המקומי, המארח מדיי שנה כאלף בכירי שלטון מקומי מהעולם. מוניוורלד מתקיים במסגרת מוניאקספו, יריד החדשנות האורבנית הגדול והחשוב בישראל ובין המשמעותיים בעולם שעתיד להתקיים בפעם החמישית בשנת 2021, ויציג את כל הפתרונות והטכנולוגיות לניהול ערים חכמות.

למידע נוסף אודות DLD:

https://dldlivetlv.com/

אולי יעניין אותך גם