"חדשנות היא לא רק באז. לכל משרד ממשלתי יש יעד מדיד" 

בכנס מקוון שנערך מתל אביב כחלק מכנס ה-DLD Live Tel Aviv, ביוזמת סייברטק וישראל דיפנס, אומרת הודא אלשימי מאיחוד האמירויות כי לממשלה יש תכנית חדשנות עד שנת 2071. פאנל מרתק

"חדשנות היא לא רק באז. לכל משרד ממשלתי יש יעד מדיד" 

Al Hashimi Huda. מתוך הפאנל בכנס DLD Live Tel Aviv

הודא אלשימי (Al Hashimi Huda), המפקחת בימים אלה על תחום האסטרטגיה והמדיניות העוסקת בעריכה ויישום חזון איחוד האמירויות הערביות 2021. היא גם בצוות המוביל פיתוח מדיניות ממשלתית המסייעת לעמוד בחזון איחוד האמירויות הערביות. 

אלשימי הסבירה בפאנל כי לפני הנפט, האמירויות הייתה ידועה בשירה. ובכן, מאז דובאי התפתחה והשיגה הרבה, בין היתר בתחומי החלל, התעופה ועוד. גם נשים היום משתלבות בהרבה משרות בכירות במדינה (כ-30 אחוזים מהמשרות הפדרליות הן נשים). "לאמירויות יש תכנית סדורה בפיתוח חדשנות למספר שנים. תכנית שמסתכלת על החינוך, על הפרט, וגם על המשק העסקי והממשלתי", מסבירה אלשימי. 

"לפני שנה היה שינוי מאקו סיסטם של תשתיות, לחזון. יש תכנית חדשנות עד 2071 עם השקעה גדולה במנהיגות ובפרט. יש גם תכנית פיתוח חדשנות במגזר הציבורי. חדשנות זה לא רק באז. המערכות הממשלתיות שלנו מאמצות חדשנות הלכה למעשה. כל משרד ממשלתי מקבלת יעדי חדשנות מדידים. יש מדידה רציפה לראות איפה אנחנו מול היעדים ואיך אפשר לשפר. כאחוז מתקציב הממשלה מופנה לחדשנות כל שנה. 

"אנחנו גם יוצרים פלטפורמות למימוש חדשנות כמו אקדמיית העתיד ומוזיאון העתיד. יש גם מאיצים ליזמים ואפילו משרד ממשלתי למימוש אפשרויות. יש לנו שלושה שרי כלכלה, חלקם דואגים באופן ייעודי ליזמים. יש גם שרים שדואגים לחדשנות טכנולוגית, כמו בנושא פיתוח טכנולוגיות חלל.  הכל מוכוון לצמיחה של האזרחים והמדינה שלנו."  
 

אולי יעניין אותך גם