סין עומדת לצד איראן: קוראת ליישום הסכם הגרעין ולפורום אזורי לפתרון הבעיה

בסופ"ש האחרון נפגשו שרי החוץ של סין ואיראן ודנו, בין היתר, על הסכם הגרעין. סין, כצפוי, יוצאת חוצץ נגד ארה"ב ונעמדת לצד איראן

סין עומדת לצד איראן: קוראת ליישום הסכם הגרעין ולפורום אזורי לפתרון הבעיה

Ministry of Foreign Affairs of China

מועצת המדינה הסינית ושר החוץ וואנג יי אמרו בשבת כי על כל הצדדים הנוגעים בדבר להצטרף לדיאלוג רב-צדדי אזורי כחלק מהמאמצים ליישם החלטת האו"ם משנת 2015 ולהגיע לפיתרון ראוי לנושא הגרעין באיראן. וואנג אמר את הדברים במהלך פגישה עם שר החוץ האיראני מוחמד ג'וואד זריף בטנגצ'ונג, דרום מערב מחוז יונאן בסין.

סין תמשיך לקדם את יישום ההסכם המקיף בנושא הגרעין באיראן ואת החלטת מועצת הביטחון של האו"ם 2231. כחלק מהמאמצים להמשיך לדחוף את יישום ה- JCPOA, אמר שר החוץ הסיני כי סין מציעה להקים פלטפורמת דיאלוג רב-צדדית אזורית ולכלול את כל הצדדים הנוגעים בדבר כדי להקל על דיאלוג על בסיס שווה ולהגביר את ההבנה, ובכך לפתור את נושא הגרעין באמצעות אמצעים פוליטיים ודיפלומטיים.

סין פתוחה לצורה ולתוכן של דיאלוג כזה וכל הצדדים מוזמנים להצטרף לדיון, הוסיף וואנג. זריף אמר כי איראן מאשרת באופן מלא את תפקידה של סין בהגנה על ה- JCPOA ומוכנה לעבוד יחד עם סין, רוסיה והאיחוד האירופי בכדי לשמור על יעילות ההסכם המקיף. הוא גם אמר כי איראן מברכת על יוזמת סין על הפלטפורמה האזורית ומקווה שהמפלגות הרלוונטיות יגלו גמישות וישמרו במשותף על שלום ויציבות אזורית.

שני שרי החוץ דנו גם בשיתוף פעולה בנוגע ל- COVID-19. וואנג אמר כי סין מוכנה לחזק את שיתוף הפעולה עם איראן בהתמודדות עם המגפה. זריף הביע תודה לסין על תמיכתה במאבק בנגיף, ואמר כי איראן מוכנה לחזק את שיתוף הפעולה עם סין בתחומים קשורים.

אולי יעניין אותך גם