תעשייה האווירית מסרה מטוס מוסב ראשון ללקוח סיני

מטוס מטען מוסב מדגם בואינג 737-700 נמסר ל- -Tianjin Cargo Airlines המפעיל דגם זה בסין

תעשייה האווירית מסרה מטוס מוסב ראשון ללקוח סיני

קרדיט: תעשייה אווירית

התעשייה האווירית מסרה מטוס מטען מוסב מדגם בואינג 737-700 ל- -Tianjin Cargo Airlines לקוח ראשון המפעיל דגם זה בסין. המטוס הוסב באתר של החברה הסינית  תחת ההסכם של התעשייה האווירית עם Haite Group לפיתוח הSTC- למטוסי 737-700/800. הסכם שיתוף הפעולה בין החברות נחתם ב-2017, כמענה לעלייה בביקוש למטוסי מטען, הנובעת מהצמיחה הכלכלית בסין ובעולם כולו.

עם עליית ה- E-Commerce גדל הביקוש למטוסי מטען, מגמה הצוברת תאוצה בצל משבר הקורונה, בו משמשים מטוסי המטען עורק החיים הראשי בכלכלה הסינית. בשנים האחרונות, רוב מטוסי המטען צרי הגוף התבססו על 737 CL(קלאסיק), ובמיוחד על 737-400. מטוסי הקלאסיק קרובים לסיום חייהם, והסבת מטוסי ה NG-737(737-700/-800)  מהווה להם תחליף המבטיח ביצועים משופרים, אוויוניקה חדשנית וצריכת דלק עדיפה.

חטיבת תעופה של התעשייה האווירית, שהוקמה בינואר 2019, מאחדת תחתיה את כלל פעילות המטוסים המאוישים, צבאית ואזרחית, בתעשייה האווירית. חטיבת תעופה היא מהמובילות בעולם בהסבת ורישיון מטוסי נוסעים למטען, כשלרשותה למעלה מ-40 שנות ניסיון בתחום ומגוון לקוחות רחב, בהם חברות השילוח הגדולות בעולם כגון אמאזון ו-DHL. חברת הייטה הינה חברת MRO מובילה וידועה בסין, והשילוב בין שתי החברות צפוי להצעיד את התחום קדימה באזור.

סמנכ"ל התעשייה האווירית ומנהל חטיבת תעופה, יוסי מלמד: "חטיבת תעופה מחויבת להיות קשובה לטרנדים ולביקוש בעולם המטען, ולפתח את הדור הבא של מטוסי המטען לפני כולם. מסירת מטוס ה- 737-700NG הראשון מהווה אבן דרך משמעותית בשותפות עם הייטה. אני סמוך ובטוח שיחד נוביל את תחום הסבות המטוסים בסין ובעולם כולו".

אולי יעניין אותך גם