חברת VMware מכוונת לעולם ה5G

VMware תעצב מחדש את ארכיטקטורת Cloud Foundation. פט גלסינגר, מנכ"ל VMware: "רוצים לאפשר להריץ כל אפליקציה, בכל ענן ובכל מכשיר"

צילום: VMware

פט גלסינגר, מנכ"ל VMware, פתח את הכנס השנתי של החברה VMware 2020 שהתקיים השנה באופן דיגיטלי בהשתתפות עשרות אלפי מומחי מחשוב, מפתחים ומנהלי IT מעשרות מדינות. בדבריו ציין גלסינגר: "שנת 2020 הייתה מאתגרת בצורה יוצאת דופן והיא מחייבת חשיבה מחדש על כל תחום בחיינו. חדשנות דיגיטלית ניצבת במרכזה של החשיבה הזו מחדש בכל תחום. האסטרטגיה שלנו מוכיחה את עצמה עתה ומטרתה להריץ כל אפליקציה בכל ענן ובכל מכשיר

"VMware מסייעת לחברות בכל תחום להתמודד עם האתגרים החדשים הללו וביניהן: זום שלה אנו מסייעים לפרוס את שירותיה ליותר ויותר משתמשים ומודרנה שמפתחת חיסון נגד נגיף הקורונה. מערכותיה של VMware מסייעות גם לארגון Feeding America לספק מנות מזון ל-53 מיליון נזקקים בארה"ב ולבצע התאמה בין הביקושים לבין ספקי המזון".

לדברי פט גלסינגר האסטרטגיה של VMware בנויה על חמישה יסודות שעוטפים ותומכים באפליקציות של הלקוח: סביבת ריבוי עננים, כלים למודרניזציה של אפליקציות, סביבת עבודה לעובדים מבוזרים, אבטחה פנימית ורשתות ווירטואליות בענן. גלסינגר חשף בנוסף הסכם לשיתוף פעולה בין VMware לבין חברת NVIDIA שיביא את עולם ה-AI לכל ארגון ולדבריו יוביל לדמוקרטיזציה של אחת מהטכנולוגיות העוצמתיות ביותר בעולם כיום.

בין ההכרזות הבולטות של הכנס

פרויקט מונטריי (Monterey) מספק מענה לדרישות החדשות של הדור הבא של האפליקציות שכוללות בינה מלאכותית, למידת מכונה ו-5G. לצורך הפרויקט משתפת VMware פעולה עם שותפים בתעשייה לפיתוח פתרונות שיתבססו על פרויקט מונטריי וביניהם: אינטל, אנבידיה ופנסנדו וכן עם חברות המערכות דל, לנובו ו-HPE. פרויקט מונטריי יסייע לארגונים להתמודד עם סביבת האפליקציות שמורכבותה הולכת וגדלה וצורכת משאבי עיבוד (CPU) הולכים וגדלים.  

תמיכה ב-SmartNICs – VMware ממשיכה לפתח את סביבת Cloud Foundation (הכוללת את vSphere, vSAN ו-NSX) שתכלול תמיכה בטכנולוגיית SmartNIC (המכונה גם DPU – Data Processing Unit) – רכיב ארכיטקטורה חדש שמוריד משימות עיבוד שמבוצעות בדרך כלל על ידי מעבד השרת. באמצעות התמיכה ב-SmartNICs, VMware Cloud Foundation ימשיך לבצע את עיבוד הווירטואליזציה במעבד השרת ואילו משימות הרשת, האחסון, והקלט/פלט יעובדו במעבד SmartNIC החדש. 

VMware תעצב מחדש את ארכיטקטורת Cloud Foundation באופן שתאפשר 'פירוק' השרת, לרבות הרחבת התמיכה בשרתים פיסיים ייעודיים (bare metal). הדבר יאפשר לאפליקציה שרצה על שרת פיסי אחד לצרוך משאבי חומרת האצה FPGAs משרתים פיסיים אחרים. נוסף לכך, הדבר יאפשר גישה דינמית למשאבים פיסיים שתתבסס על מדיניות או דרך ממשקי תכנות (API) שיותאמו לצרכים של האפליקציה. כיוון ש-ESXi רץ על SmartNIC, ארגונים יוכלו להשתמש בסביבת ניהול אחת לניהול כל תשתית המחשוב שלהם, בין שהיא ווירטואליות ובין שהיא מבוססת על שרתים פיסיים bare metal.  

אבטחה – באמצעות פרויקט מונטריי תוכל VMware להמשיך לממש את חזון האבטחה הפנימית שלה. כל רכיב SmartNIC יכול להריץ פיירוול מלא וחבילת אבטחה בעל יכולות מתקדמות. כיוון שהוא ירוץ ב-NIC ולא בשרת המארח, ניתן יהיה לפרוס אלפי פיירוולים קטנים ולכוון אותם באופן אוטומטי לאבטח שירותים של אפליקציות ספציפיות שמרכיבות את האפליקציה – ולעטוף כל שירות בהגנות חכמות שיגנו על החולשות של השירות הספציפי. הדבר יאפשר בניית אבטחה מותאמת שמכוונת באופן אוטומטי לעשרות אלפי שירותים של אפליקציות.   

VMware חשפה את פתרונות העתיד שלה לעובדים שיספקו להם חוויות עבודה יוצאות דופן, בקרות אבטחה מקצה לקצה Zero Trust ויכולות ניהול ידידותיות. הפתרון המשולב כולל את הטכנולוגיות הבאות: שירותי גישה מאובטחת לנקודות קצה (SASE – Secure Access Services Edge) סביבת העבודה Digital Workspace ויכולות אבטחה של נקודות הקצה.  הפתרון המשולב יסייע למנהלי IT לנהל ולאבטח יותר את הגישה לכל אפליקציה, בכל ענן, מכל מכשיר ובה בעת לספק חוויית משתמש נוחה, מאובטחת וברמת ביצועים גבוהה לעובדים מבוזרים. 

חברת VMware מכריזה גם על שיתוף פעולה עם GitLab, פלטפורמת DevOps המוצעת כאפליקציה יחידה. החברות התחייבו לאחד בין מפתחי האפליקציות לבין צוותי התפעול סביב מטרה משותפת אחת והיא להאיץ את סבב שחרור המוצרים ולשפר את רמת אבטחתם. לצורך זה שתי החברות מסייעות ללקוחות לייעל את תהליכי הפיתוח שבצנרת ולהאיץ באופן עקבי את ההגירה לייצור. 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית