דיווח: מצרים רכשה תוכנת ריגול מחברה גרמנית 

לפי דיווח של אמנסטי, מצרים רכשה תוכנת ריגול מחברת FinFisher הגרמנית

מתוך הדו"ח של אמנסטי: הורדת תוכנת הפלאש המזוייפת עם המטען הזדוני

על פי דיווח של אמנסטי, ממשלת גרמניה אישרה ייצוא תוכנת ריגול בשם FinSpy לקהיר. FinSpy היא חבילת ריגול מסחרית המיוצרת על ידי חברת FinFisher Gmbh שבסיסה במינכן. התוכנה נצפתה בעבר במדינות כמו בחריין, אתיופיה, איחוד האמירויות הערביות. כעת, גם במצרים. 

"FinSpy היא תוכנת מעקב המסוגלת ליירט תקשורת, לגשת לנתונים פרטיים ולהקליט אודיו ווידאו, מהמחשב או ההתקנים הניידים עליהם היא מותקנת בשקט", כותבים בפרסום. "בספטמבר 2019 גילתה אמנסטי אינטרנשיונל דוגמאות של תוכנות הריגול של FinFisher שהופצו על ידי תשתית זדונית הקשורה לקבוצת התוקפים הידועה בכינויו NilePhish. ייתכן ופועלת בחסות מדינה." 

הקבוצה, כך לפי הפרסום, פועלת נגד ארגוני זכויות אדם ופעילים פוליטיים במצרים. בין היתר, הדוגמאות שנמצאו כללו כאלו למערכות הפעלה לינוקס וMac OS. אחת השאלות היא מי מפעיל את הכלים האלו מאחורי הכסות של קבוצות עם שמות מוזרים. ובכן, אחת התזות היא שמדובר בשירות ביון מצרי שתפקידו להגן על המדינה (או על הנשיא. במקרה של מצרים הנשיא הוא המדינה). 

ובכן, מאמר משנת 2016 שופך אור על אחד הגופים החשאיים במצרים תחת השם  Technical Research Department או TRD שפועל תחת הGeneral Intelligence Service. זהו גוף ביון טכנולוגי שאמון, בין היתר, על שימוש בטכנולוגיות מעקב למיניהן. אזכיר כי לפני מספר שנים, ניסתה חברת גאמא הבריטית גם למכור למצרים תוכנת ריגול. כך גם הצרפתים והאמריקנים. 

לסיום, אזכיר, כי כל מכירת תוכנת ריגול מגרמניה דורשת את אישור הפרלמנט הגרמני. 
 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית