דיווח: קטאר שוקלת לנרמל יחסים עם ישראל בחודש הבא

על פי דיווח בספוטניק ניוז, בתמורה להסכם כזה תפעיל וושינגטון לחץ על מדינות המפרץ האחרות להסיר את החרם שהטילו על קטאר בשל תמיכתה באחים המוסלמים

דיווח: קטאר שוקלת לנרמל יחסים עם ישראל בחודש הבא

אמיר קטאר, תמים בן חמד אאל ת׳אני, בפגישה עם נשיא ארה״ב דונלד טראמפ. ארכיון. צילום: The White House from Washington, DC/Wikimedia

קטאר שוקלת עתה לנרמל את יחסיה עם ישראל, בתיווך אמריקני, והדבר עשוי לקרות כבר בחודש הבא – כך אמר מקור במפרץ הפרסי לאתר החדשות הרוסי ספוטניק ניוז.

אם כך יקרה, תהיה זו סטייה מעמדת קטאר השוללת הכרה בישראל ללא השגת הסכם עם הפלשתינים. על כך אמר שר החוץ של קטאר בראיון לסוכנות הידיעות בדוחה: "הסכם עם המדינה היהודית איננו אפשרי, כיוון שעמדת קטאר היא בעד סיום הכיבוש הישראלי והקמת מדינה פלשתינית שירושלים היא בירתה".

המקור שדיווח על אפשרות של קשירת קשרים בין קטאר לישראל הסביר: "העסקה היא פשוטה: בתמורה להסכם עם ישראל, וושינגטון תפעיל לחץ על מדינות במפרץ להסיר את החרם שהטילו על קטאר". בשנת 2017 הכריזו איחוד האמירויות, סעודיה, בחריין ומצרים על צמצום הקשרים עם קטאר, השעיית הסכמי סחר וסגירת המרחב האווירי לתעופה קטארית, הכל בגלל תמיכתה של קטאר בארגון האחים המוסלמים. מדינות אלו רואות בקטאר מדינה תומכת טרור.

כדי  לשפר את מעמדה, נכתב בספוטניק ניוז, החלה קטאר לפעול כמתווכת בין ישראל לבין החמאס ברצועת עזה. לדברי המקור, קטאר מעוניינת למלא תפקיד גדול הרבה יותר מאשר העברת מיליוני דולרים לחמאס, ולשם כך מתכוננת לקשור קשרים רשמיים עם ישראל.

אולי יעניין אותך גם