מקרון: מנהיגי לבנון בגדו בצרפת ובקהילה הבינלאומית

בעקבות כישלונו של ראש הממשלה הלבנוני המיועד, מוסטפא אדיב, להקים קואליציה, אמר מקרון – שעומד בלב המאמצים לשקם את המדינה – כי הוא מתבייש במנהיגיה, ותקף את חיזבאללה על היותה שלוחה איראנית

מקרון: מנהיגי לבנון בגדו בצרפת ובקהילה הבינלאומית

נשיא צרפת, עמנואל מקרון. צילום: BIGSTOCK/Copyright: palinchak

לאחר התפטרותו של ראש ממשלת לבנון המיועד, מוסטפא אדיב, האשים נשיא צרפת, עמנואל מקרון, את המנהיגים הלבנוניים בבגידה, ובכך שהם שמים את האינטרסים האישיים שלהם לפני אלו של מולדתם תוך הפקרתה ״למשחק המעצמות הזרות״. אדיב התפטר ביום שבת, לאחר שנכשל במאמציו לכונן קואליציה – דבר שלא עלה בקנה אחד עם המאמצים הצרפתיים לגייס את הפלגים השונים במדינה על מנת להתמודד עם המשבר הגובר בה.

״אני מתבייש במנהיגים הפוליטיים של לבנון״, אמר מקרון במהלך מסיבת עיתונאים. ״המנהיגים לא היו מעוניינים לכבד בבירור ובנחישות את ההתחייבויות שהעניקו לצרפת ולקהילה הבינלאומית. הם החליטו לבגוד בהתחייבויות אלה״. בדבריו תקף את חיזבאללה, שהערים קשיים רבים על ניסיונותיו של אדיב. ״חיזבאללה לא יכול להיות במקביל במלחמה עם ישראל, מיליציה בלתי מרוסנת נגד האזרחים בסוריה ומפלגה מכובדת בלבנון. האם זו באמת מפלגה פוליטית, או שהיא מתנהלת רק לפי ההיגיון המוכתב על ידי איראן וכוחות הטרור שלה?״

בתיווכה של צרפת, נבחר אדיב בסוף החודש שעבר כמועמד המוסכם על הפלגים השונים להקמת ממשלה. צרפת התוותה מפת דרכים עבור הממשלה המיועדת, שהייתה אמורה לפעול כנגד השחיתות הפושה במדינה וליישם את הרפורמות הדרושות על מנת לקבל מיליארדי דולרים בכספי סיוע.

מקרון הבטיח להמשיך לדחוף קדימה במאמציו למנוע כאוס במדינה, וכי בתוך עשרים יום יכנס ״שותפים בינלאומיים״ כדי להעריך היכן עומדים הדברים.

אולי יעניין אותך גם