חשד: דיפלומט בריטי לשעבר סייע לפעילות ריגול סינית

פרייזר קמרון, לשעבר איש MI6, נחשד בסיוע לסין. קמרון היה שליח בריטניה לאיחוד האירופאי כ- 14 שנים וסיים את תפקידו שם ב- 2005

חשד: דיפלומט בריטי לשעבר סייע לפעילות ריגול סינית

צילום מסך. ערוץ יוטיוב: https://youtu.be/tPjn_ZSqXuQ

פרייזר קמרון, בן ה- 73, שהיה בעברו איש מבצעים ב- MI6 ולאחר מכן שימש כדיפלומט בכיר במשרד החוץ הבריטי הואשם בריגול וסיוע בהקמת תשתיות מבצעיות עבור סין בבריטניה ובאיחוד האירופאי. מודיעין על פעילותו של קמרון נאסף על ידי שירותי המודיעין של בריטניה ובלגיה משך תקופה ארוכה, לרבות אודות שני קציני מודיעין אשר הפעילות את קמרון מבסיסם בבריסל. 

קמרון היה שליח בריטניה לאיחוד האירופאי כ- 14 שנים וסיים את תפקידו שם ב- 2005. היכרותו עם האיחוד והקשרים האישיים סייעו לכאורה לקמרון באיסוף מודיעין אינטימי מתוך האיחוד האירופאי ובהקמת תשתית למבצעי מודיעין סיניים, אשר כללה סיוע לשני קציני האיסוף הסיניים בקבלת תעודות עיתונאים רשמיות. 

קמרון טוען כי הוא חף מפשע, והוא סייע לשני עיתונאים סיניים באיסוף מידע אודות האיחוד האירופאי מקטעי מידע גלוי בלבד. סיפורו של קמרון ופעילותו לכאורה לטובת המודיעין הסיני חושפת טפח נוסף ומדאיג בעיניים אירופאיות על מאמצי הריגול של סין באירופה, הכוללים לא רק איסוף מודיעין צבאי, טכנולוגי, כלכלי ומדיני, אלא גם כוללים פעילות מבצעית חתרנית וחשאית. 

הפעילות המבצעית החשאית מתבצעת תוך הפעלת גורמי אנוש (סוכנים) ופעילות מבצעית בממד הסייבר, הכוללת מבצעי השפעה, איסוף מידע והשגת שליטה מרחוק על מערכות מידע ותשתיות (כתשתית למבצעי תקיפת סייבר עתידיים).

תכליתה של הפעילות החתרנית החשאית הסינית באיחוד האירופאי היא יצירת קרעים ומשברים בין מדינות האיחוד האירופאי על מנת לגרום להתפרקות האיחוד ולחיזוק השליטה הכלכלית של סין במדינות אירופה. 

 

אולי יעניין אותך גם