חברת "קראקל" מאיחוד האמירויות מתחייבת לייצור מקומי בהודו

ממשלת איחוד האמירויות פונה ישירות לממשלת הודו בנוגע לעסקה, שמשרד הביטחון ההודי החליט באופן עקרוני לגרוט, מכיוון שהוא רוצה לבצעה במסגרת יוזמת "Make in India"
 

https://caracal.ae/product/car-816

לאתר ההודי ThePrint.in נודע כי ממשלת איחוד האמירויות פנתה להודו בנוגע לעסקה של אספקת 93,895 רובים לצבא הודו תוצרת החברה האמירית "קראקל". גורמים המעורים בנושא מסרו כי הנושא הועלה על ידי שגרירות איחוד האמירויות הערביות בדלהי בפני ממשלת הודו. העסקה עצמה תלויה ועומדת מאז 2018 מכיוון שמשרד הביטחון ההודי החליט באופן עקרוני לגרוטה ובכוונתו לבצעה במסגרת יוזמת "Make in India".

עם זאת, חברת "קראקל" עצמה  פרסמה בתחילת השבוע הצהרה באומרה כי היא כבר בחרה את המיקום, המתקן והשותפים המקומיים הנדרשים כדי להתחיל בייצור באופן מיידי. "למעלה מ-20% מהרכיבים המותקנים ברובה CAR 816 מיוצרים כבר בהודו, כאשר קראקל מתחייבת כעת לייצר באופן מלא את הרובים בהודו, בהתאם ליוזמת 'Make in India'. קראקל אף תפקח על העברת הטכנולוגיה." החברה הוסיפה כי החברה עולה על המתחרים העולמיים מבחינת ביצועים וטכנולוגיה בכדי לזכות בהצעה לפני שנתיים, וכעת "היא מאשרת את נכונותה לספק את ההזמנה המהירה שהתקבלה מהודו תוך 12 חודשים".

חמאד אל אמרי, מנכ"ל קרקאל, אמר כי חברתו זכתה בחוזה לרובים בשנת 2018 על מנת לספק לצבא ההודי את ה-CAR 816 לאחר שעברה "תהליך בחירה קפדני". הוא הוסיף כי "לאחר שהסכמנו לאספקה במסלול מהיר ועם העניינים הרשמיים שעדיין נידונים, ברצוננו לחזור על מחויבותנו להצעתנו וליוזמת 'Make in India'. עם קשרים דו-צדדיים חזקים בין שתי מדינותינו, ועם היותה של הודו שוק מרכזי עבור קראקל, אנו ממתינים בכוננות לספק את המוצר ללקוח על פי הוראותו".

רובי CAT 816 נועדו להחליף את תתי המקלע הבריטיים המיושנים סטרלינג 1A1 בקליבר 9 מ"מ שנמצאים כעת בשירות הצבא ההודי. הצבא החליט בשנת 2017 לבחור במסלול מהיר של רכישת 93,895 קרבינים חדשים למול דרישה כוללת של אספקת 350,000 רובים כאלו. על העסקה עצמה ראו ידיעה באתר "ישראלדיפנס" ב-20/07/20.

 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית