דיווח: הקצונה ברוסיה רוצה להחליף את טנק Armata ב'טנק העתיד'

מומחי המכון מאמינים כי טנק "ארמטה" וגרסאותיו השונות יהיו יעילים בשדה הקרב עד שנות ה-2040

מאת Vitaly V. Kuzmin - http://www.vitalykuzmin.net/Military/Rehearsal-in-Alabino-05April2017, CC BY-SA 4.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=57968880

סוכנות הידיעות הממשלתית הרוסית "טאאס" דיווחה כי בפורום הצבאי והטכני הבינלאומי של הצבא 2020 שנערך בסוף חודש אוגוסט בפאתי מוסקבה, הועלה רעיון ל'טנק העתיד' בן שני חלקים המיועד להחליף את טנק המערכה העיקרי הנוכחי "ארמטה"  במהלך שנות ה-40 של המאה הנוכחית. 

הרעיון הוצג על ידי מכון המחקר והפיתוח והבדיקה מספר 38 לשריון וחימוש משוריין, שהתבקש להתוות דרישות לרכבי שריון מתקדמים. מומחי המכון מאמינים כי טנק "ארמטה" וגרסאותיו השונות יהיו יעילים בשדה הקרב עד שנות ה-2040, אך יש צורך כבר עכשיו להניח את היסודות לטנק לעתיד הרחוק.

לדברי, סגן ראש המכון, קולונל ייבגני גובאנוב, "מומחי המכון סבורים כיום כי רכב קרבי שכזה ניתן לעצב באופן משולב של שני חלקים. ביחידת הלחימה הקדמית עשוי להיות תא בקרה עם שלושה אנשי צוות בקפסולה משוריינת מוגנת ביותר. החלק האמצעי של היחידה צפוי להכיל צריח בלתי מאויש בו מותקן תותח אלקטרו-תרמוכימי עם מערכת הזנה אוטומטית". החלק השני של הטנק יחד עם הראשון צפוי להכיל מנוע טורבינת גז רב-דלקי בעוצמה של 3,000 כוחות סוס. היחידה השנייה צפוי גם לשאת רחפנים ורובוטים קרקעיים לביצוע משימות סיור, זיהוי מוקשים וביצוע משימות אבטחה. 

התותח האלקטרו-תרמוכימי של הטנק העתידי ישתמש בתרכובות חדשות במקום אבק שריפה שיוצת על ידי פריקה חשמלית. הטנק יירה פגזים היפרסוניים. היחידה הקדמית של הטנק תצויד גם בשריון ריאקטיבי, בנשק לייזר מסנוור ובמחולל פולסים אלקטרומגנטי. החלק האחורי של היחידה יכיל טילי ביות להמראה-אנכית עם טווח פעולה של עד 12 ק"מ.

כפי שמסבירים מומחי המכון, תוספות נוספות של כוח אש ושל השריון של הטנקים בתצורות הטנקים הקיימות מגדילות באופן משמעותי את מסת הטנקים. הצמדה של שני חלקים יעזור להפחית את הלחץ על הקרקע ולפתור בעיה זו. מומחי המכון מאמינים גם כי ניתן להשתמש בתא המנוע הכללי של הטנק כיחידה המאיישת חיילים נושאי נשק וכיחידה קרבית הנושאת חימושים בקליברים שונים ולמטרות שונות. צוות הטנק יהיה מודע למצב הלחימה בעזרת טכנולוגיית ראייה של 'שריון שקוף' כאשר מידע מחיישנים חיצוניים שונים יועבר לצוות בתוך הקפסולה המשוריינת.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית