הסטארטאפ הישראלי אורורה לאבס משלים סבב גיוס B

פתרונות החברה, המעוגנים בעשרות פטנטים, נמצאים בשימוש של יצרניות רכב גלובליות האחראיות על שליש מייצור הרכב העולמי

הסטארטאפ הישראלי אורורה לאבס משלים סבב גיוס B

קרדיט תמונה: Aurora Labs

אורורה לאבס, שנוסדה ב- 2016 על ידי זוהר פוקס (מנכ"ל) ואורי לדרמן (סמנכ"ל תפעול), הודיעה היום על השלמת סבב השקעה B בהיקף של 23 מיליון דולר מיצרניות רכב מובילות, תאגידי אלקטרוניקה וטכנולוגיה וקרנות הון סיכון. את הסבב הנוכחי הובילו מריוס נכט, ממייסדי חברת צ'ק פוינט טכנולוגיות תוכנה ו- LG Technology Ventures שהינה זרוע ההשקעות של קבוצת LG Electronics. 

בסבב השתתפו גם חברת פורשה SE, המחזיקה העיקרית בקבוצת פולקסווגן הכוללת בין היתר את המותגים פולקסווגן, אאודי, פורשה, סקודה וסיאט, חברתToyota Tsusho  חברה בקבוצת טויוטה, UL Ventures זרוע ההשקעות של חברת תקני הבטיחות העולמית UL, וכן המשקיעים הקיימים. סבב ההשקעה הסתיים עם ביקוש עודף מצד המשקיעים.

גיוס ההון הנוכחי בהיקף של 23 מיליון דולר מתווסף לסבבי הגיוס הקודמים בהיקף של 11.1 מיליון דולר, בהובלת פרייזר מקומבס קפיטל (FMC) ומיזמה ונצ'רס (MizMaa). הודעת גיוס זו הינה בהמשך להודעה שפרסמה לאחרונה פורשה SE על השקעה בהיקף של 2.5 מיליון דולר באורורה לאבס וכן הטמעת הטכנולוגיה של אורורה לאבס בייצור סדרתי בשנתיים הקרובות

אורורה לאבס המציאה מחדש את האופן בו יצרניות הרכב, ספקי התוכנה לרכב וכן ספקי ויצרני סיליקון, מבצעים ניהול, אבחון ועדכון תוכנה מרחוק (OTA). פתרונות החברה, המעוגנים בעשרות פטנטים, נמצאים בשימוש של יצרניות רכב גלובליות האחראיות על שליש מייצור הרכב העולמי וכן יצרני מכשירים חכמים, ומאפשרים לאסוף נתונים בזמן ההרצה ולהפיק הבנה עמוקה על התנהגות שורות הקוד בתוכנה. רמת הבנה זו מבטיחה שהמכשירים יפעלו ברציפות ללא השבתה ועם יכולת חיזוי תקלות בתוכנה ותיקונם.

בנוסף לשמירה על בטיחות ואבטחת התוכנה מפני תקלות והתקפות סייבר, פתרונות אורורה לאבס מאפשרים ליצרנים להוסיף באופן שוטף תכונות ופונקציות חדשות שיאריכו את חיי המכשיר וישפרו את חווית המשתמש. כל זאת באמצעות טכנולוגית AI ולימוד מכונה שיאפשרו ליצרנים הן לחסוך מיליארדי דולרים על חומרים ועלויות תקשורת הנתונים שלהם והן ליהנות מודלים עסקיים חדשים.

הרגולציה העולמית החדשה (UNECE WP.29) מחייבת אבטחת עדכוני תוכנה ויכולת איתור של העדכונים מתוך מאות מיליוני שורות קוד בתוכנות הרכב שקיימות כבר כיום במכוניות, טנדרים, משאיות ואוטובוסים, כאשר מספר שורות הקוד צפוי לשלש עצמו עד שנת 2030. אימוץ הרגולציה ידרוש מיצרניות הרכב להבין לעומק את התנהגות התוכנה בכדי שיוכלו להציג  את הנתונים ולספק הוכחות הנדרשות במסגרת הרגולציה

"התחייבות חוצת-תעשיות זו של המשקיעים מהווה הוכחה לצורך בשיפור מתמיד של איכות התוכנה, בטיחות, אבטחה ועדכון על גבי כל המכשירים, תוך מתן דגש מיוחד לרכבים אשר הופכים להיות חשמליים ומחוברים, שהיקף התוכנות בהם גדל באופן אקספוננציאלי" אמר זוהר פוקס, מייסד שותף ומנכ"ל אורורה לאבס. "לאור ההתאמות שמבצעות יצרניות הרכב לקראת הרגולציה החדשה לפי UNECE WP.29 ונותנות עדיפות לתוכנה בפיתוח המוצרים שלהם, אורורה לאבס הופכת להיות שותפה אסטרטגית אשר עוזרת ליצרנים לבדל ולעדכן את הרכבים והמכשירים וליצור מודלים עסקיים חדשים, הרבה מעבר למה שטסלה הציגה עד כה" 

"ככל שהעולם מחובר יותר ומחשוב הקצה מורכב יותר, אנו זקוקים לפתרונות אבטחה מתקדמים וניתנים לחיזוי, על מנת לשמור על בטיחותנו. תוכנת Self Healing של אורורה לאבס, עם יכולות ה-OTA הייחודיות והמוכחות שלה, מבוססות קניין רוחני חזק, בעלת פוטנציאל משמעותי עבור תעשיית הרכב המתקדמת ויישומי IoT" אמר תת-אלוף (במיל') אופיר שוהם שהוביל את הסבב מטעם מריוס נכט, מייסד שותף של חברת צ'ק פוינט טכנולוגיות תוכנה.

"בעתיד, התוכנה תהיה הגורם העיקרי המבדל בין מכוניות ועדכוני תוכנה יעילים ימלאו תפקיד חשוב יותר ויותר. באמצעות ההשקעה שלנו באורורה לאבס, אנחנו מרחיבים את פורטפוליו ההשקעות שלנו באמצעות השקעה בשוק עם פוטנציאל צמיחה משמעותי", אמר לוץ משקה (Lutz Meschke) חבר הנהלה בפורשה SE. "פורשה SE מצפה ששירותים מסוג זה יהפכו רלוונטיים יותר ויותר לכל יצרני הרכב כמו קבוצת פולקסווגן."

"תעשיית הרכב עוברת מהפך משמעותי, שמייצר הזדמנויות רבות ואורורה לאבס נותנת מענה להזדמנויות אלו. עם אימוץ הרגולציה UNECE WP.29 לעדכוני OTA שתחל להשפיע על התעשייה ביפן בשנת 2021, Toyota Tsusho תשתף פעולה עם אורורה לאבס על מנת להפחית את עלויות העדכונים ואימות השינויים בשורות הקוד ברכבים שלנו" אמר מר מיצוהירו צובקימוטו (Mitsuhiro Tsubakimoto), מנכ"ל חטיבת הכימיקלים והאלקטרוניקה של Toyota Tsusho.

אולי יעניין אותך גם