זריף: מוכנים לבצע חילופי שבויים עם ארה״ב

שר החוץ האיראני שוב מציע את המהלך בנאום שנשא בפני המועצה ליחסי חוץ. טהרן מכחישה כי היא מחזיקה אסירים זרים מסיבות פוליטיות וטוענת כי מדובר במרגלים

שר החוץ האיראני, מוחמד ג׳וואד זריף. צילום: מתוך ויקימדיה

איראן מוכנה לבצע חילופי שבויים מלאים עם ארה״ב, כך אמר ביום ב׳ שר החוץ האיראני, מוחמד ג׳וואד זריף, בנאום שנשא באופן מקוון בפני המועצה ליחסי חוץ. על פי דיווח בסוכנות הידיעות רויטרס, ארה״ב דורשת זה מכבר את שחרורם של כל אזרחיה הכלואים באיראן, בכללם האב והבן האיראנים-אמריקניים באקר וסיאמק נזאמי, שלדבריה הינם אסירים פוליטיים.

טהרן, מצידה, מכחישה כי היא מחזיקה אנשים מסיבות פוליטיות, והאשימה רבים מאסיריה הזרים בעבירות ריגול. עם זאת, הטענה האיראנית היא כי אזרחי המדינה העצורים בארה״ב, מרביתם בשל הפרת סנקציות, מוחזקים בה שלא בצדק.

״ישנם איראנים בבתי הסוהר של ארה״ב, שהסיבה היחידה בעטיה הם נמצאים שם היא סירובם לבגוד במדינתם. אנו מוכנים לבצע עסקת חליפין לגבי כולם״, אמר זריף.

חרף הידרדרות היחסים המתמשכת בין שתי המדינות, בעיקר מאז פרישת ארה״ב בראשות טראמפ מהסכם הגרעין לפני כשנתיים, ביצעו וושינגטון וטהרן מספר עסקאות חילופי שבויים בשנים האחרונות, האחרונה שבהם בחודש יוני האחרון.  

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית