צרפת: אין הוכחות שלחיזבאללה חומרים מסוכנים במדינה

משרד החוץ הצרפתי מכחיש טענות של ארה״ב, לפיהן הבריח ארגון הטרור חומרים כימיים לתוך צרפת ומדינות אירופאיות אחרות, כדי לבצע פיגוע ״כאשר טהרן תחליט שהגיע הזמן״

צרפת: אין הוכחות שלחיזבאללה חומרים מסוכנים במדינה

זירת הפיצוץ בנמל ביירות, אוגוסט. ככל הנראה, הגורם הוא התלקחות שרשרת שהגיע למחסני אמוניום ניטראט בנמל. צילום: BIGSTOCK/Hussein Kassir

משרד החוץ  הצרפתי הודיע בשבת האחרונה, כי אין שום הוכחות לכך שהזרוע הצבאית של ארגון חיזבאללה מחזיקה בצרפת חומרים כימיים מסוכנים על מנת להכין מהם מטעני נפץ.

בכך הכחיש משרד החוץ דברים שהשמיע בארה"ב ניית׳ן סיילס, המתאם בנושאי מלחמה בטרור במחלקת המדינה בוושינגטון, שהאשים את חיזבאללה, הנתמך ע״י איראן, בהברחת חומרים כימיים שבכללם אמוניום ניטראט מבלגיה לצרפת, יוון, איטליה ושווייץ. "חיזבאללה מחזיק בחומרים כאלו במקומות בהם הוא יכול לתכנן פיגועי טרור כאשר טהרן תחליט שהגיע הזמן לכך", אמר סיילס. עוד הוסיף, כי החומרים הכימיים הגיעו לאירופה כשהם מוברחים בתיקי עזרה ראשונה.

על פי הסבר של סוכנות הידיעות רויטרס, אמוניום ניטראט הוא חומר כימי הנמצא בחומרי הדברה לחקלאות וכן משמש עבור חציבת מנהרות. החומר נחשב לבטוח אם מאחסנים אותו כראוי, ומסוכן מאוד כאשר מערבים אותו עם דלק. חומר זה נמצא במחסנים בנמל ביירות בעת הפיצוץ הגדול בחודש אוגוסט.

אולי יעניין אותך גם